پوشیدنی‌های فیت بیت شاید به‌زودی سنجش فشار خون را ممکن کنند

شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیت بیت مطالعه‌ای را آغاز کرده است که اگر نتیجه‌ی موفقیت‌آمیزی به‌دنبال داشته باشد، احتمالا به اضافه شدن قابلیت سنجش فشار خون به پوشیدنی‌های این شرکت منتهی می‌شود.
تبلیغات

فیت بیت همواره شرکتی متمرکز بر گجت‌های پوشیدنی تناسب اندام بوده و در سال‌های اخیر توانسته است با استفاده از انواع حسگرها و دستگاه‌ها، قدم‌های بزرگی در حوزه‌ی دستگاه‌های پایشگر سلامت بدن بردارد. بر اساس پستی که در وبلاگ فیت بیت منتشر شده است، احتمالا به‌زودی خواهیم توانست از طریق گجت‌های پوشیدنی این شرکت فشار خون را هم اندازه بگیریم.

آن‌طور که اندروید سنترال می‌نویسد، فیت بیت از طریق بازوی تحقیقاتی خود یعنی Fitbit Labs در حال انجام مطالعه‌ای است تا بفهمد چگونه می‌توان از شماری از پوشیدنی‌های فعلی این شرکت برای اندازه‌گیری فشار خون استفاده کرد.

مطالعه‌ی فیت بیت در تلاش است تعیین کند آرایه‌ی حسگرها در ساعت هوشمند Sense توانایی اندازه‌گیری زمان رسیدن نبض (PAT) دارد یا نه. PAT معیاری است که تعیین می‌کند هر ضربان قلب پس از چه مدتی به مچ می‌رسد. به‌ لطف این داده می‌توان به اطلاعات مناسبی درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت فشار خون در کسانی که کاف فشارسنج ندارند دسترسی پیدا کرد. 

ساعت هوشمند پرچم‌دار فعلی فیت بیت یعنی Fitbit Sense یکی از پرکاربردترین پوشیدنی‌های سلامتی است و می‌تواند معیارهایی مثل فعالیت‌های الکترودرمال، دمای پوست و سطح اشباع اکسیژن خون را اندازه بگیرد و روی خواب و چرخه‌ی قاعدگی به شکل حرفه‌ای نظارت کند.

فیت بیت اخیرا قابلیت‌هایی به دستگاه‌های فعلی‌اش اضافه کرده است؛ مثلا مدتی پیش شاهد اضافه شدن قابلیت تخمین اشباع اکسیژن خون به دستبند Charge 4 بودیم. فیت بیت همچنین از طریق اپلیکیشن خود امکان پایش و نظارت روی سطح گلوکز خون را ارائه می‌دهد.

اگر مطالعه‌ی جدید فیت بیت نتیجه‌ی اثربخشی داشته باشد، احتمالا به‌زودی شاهد اضافه شدن قابلیت سنجش فشار خون به پوشیدنی‌های این شرکت خواهیم بود. 

اگر به شرکت در مطالعه‌ی جدید فیت بیت تمایل دارید، باید یک ‌سری پیش‌نیاز داشته باشید. شرکت‌کنندگان در مطالعه باید حتما ساعت هوشمند Sense داشته باشند، ساکن ایالات متحده باشند و سنشان به بالای ۲۰ سال برسد. کسانی که این اداری این پیش‌نیازها هستند، نوتیفیکیشنی روی پوشیدنی خود دریافت می‌کنند که شامل دستورالعمل شرکت در مطالعه است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات