سرویس‌های بهداشتی ژاپن به دکمه‌های هولوگرام مجهز می‌شوند

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سرویس‌های بهداشتی ژاپن به دکمه‌های هولوگرام مجهز شده‌اند تا بدون لمس کردن دکمه واقعی در زمان شیوع ویروس کرونا، بتوان از سرویس بهداشتی استفاده کرد.
تبلیغات

اگر به ژاپن رفته باشید، حتما می‌دانید که سرویس‌های بهداشتی این کشور، مخصوصا توالت‌ها به تکنولوژی‌های عجیبی مجهز شده‌اند. البته این تکنولوژی‌ها برای مردم ژاپن به استاندارد تبدیل شده‌اند و همه انتظار دارند سرویس‌های بهداشتی هر روز پیشرفته‌تر شوند. اما برای هر کس که از کشوری خارجی وارد ژاپن می‌شود، این سرویس‌های بهداشتی حیرت‌انگیز خواهند بود.

به گزارش soranews24، به‌تازگی یک شرکت ژاپنی به نام Murakaim Corporation روشی پیدا کرده است تا توالت‌های ژاپن را از حالت فعلی پیشرفته‌تر کند. به نظر می‌رسد یکی از مشکلات مردم در زمان استفاده از سرویس‌ بهداشتی عمومی، فشار دادن دکمه‌هایی است که افراد زیادی آن‌ها را لمس کرده‌اند. این کار بهداشتی نیست؛ مخصوصاً حالا که شیوع ویروس کرونا به خطر شماره یک دنیا تبدیل شده است.

این شرکت ژاپنی با همکاری شرکت دیگری به نام Parity Innovations، دکمه‌های هولوگرام خلق کرده‌اند که روی هوا شناور هستند. با حرکت انگشت روی هولوگرام می‌توان دکمه را فشار داد. این تکنولوژی تنها به استفاده در توالت‌ها محدود نشده و قرار است در ATM، آسانسور و مکان‌های مختلف استفاده شود. به نظر می‌رسد که این روش تنها یک طرح باشد تا یک محصول نهایی؛ اما Murakami اعلام کرده است که تولید انبوه این دکمه‌های هولوگرام در سال ۲۰۲۲ شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات