محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد هم اجرا می‌شود

شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی سخن‌گوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از‌این‌پس محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای زرد نیز علاوه‌بر شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.
تبلیغات

سخن‌گوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد بر‌اساس تصمیم مصوب در جلسه‌ی امروز‌، منع تردد درون‌شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای زرد نیز اعمال می‌شود. به‌گفته‌ی علی‌رضا رئیسی، این تصمیم از آنجا اتخاذ شد که ارزیابی‌های کشوری و گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان داد منع تردد درون‌شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد جزو اقدامات بسیار مؤثر و کم‌هزینه محسوب می‌شود.

رئیسی درباره‌ی پیشنهاد بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی نیز گفت: «این موضوع در کمیته‌ی تخصصی مطرح شد و رأی نیاورد و مدارس همچنان غیرحضوری برگزار می‌شود تا در آینده، اگر شرایط بهتری فراهم شود و بعد از بحث اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره‌ی انتقال در سال آینده، به‌سمت بازگشایی مدارس برویم.»

به‌گفته‌ی سخن‌گوی ستاد کرونا، اکنون دیگر شهر قرمز در کشور نداریم و ۳۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی از‌لحاظ شیوع کرونا قرار دارند و به‌جز مازندران، روند ابتلا و بستری در دیگر استان‌ها به‌صورت نزولی درآمده است.

رئیسی افزود میزان بستری روزانه ۴۰ درصد و میزان مرگ‌و‌میر هم درمقایسه‌با ماه پیش، ۵۰ درصد کاهش یافته است. البته او تأکید کرد این وضعیت شکننده است و تجمعات و دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها ممکن است پیک جدیدی رقم بزند.

سخن‌گوی ستاد کرونا درپایان بیان کرد اگر روند ابتلا به کرونا مانند قبل ادامه پیدا می‌کرد، اکنون آمار بستری ۵۰ هزار و آمار مرگ‌ومیر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود. طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور اکنون به ۱ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات