جریمه شدن ۵۰۰ هزار خودرو در ساعات شبانه و واریز تنها ۶ میلیون تومان به حساب وزارت بهداشت

پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در ساعات منع تردد شبانه طی ماه اخیر، بیش از ۵۰۰ هزار خودرو جریمه شدند؛ اما تاکنون تنها ۶ میلیون تومان به حساب وزارت بهداشت واریز شده است.
تبلیغات

جریمه‌ی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۹ مهرماه و هم‌زمان با اجباری شدن استفاده از ماسک از در منزل، شروع شد. دولت اعلام کرد بر این اساس، افراد متخلف دو هفته فرصت دارد جریمه‌ی خود را به شماره حساب شبا IR320100004101033138160099 نزد بانک مرکزی به ‌نام «پرداخت سایر منابع وزارت بهداشت» واریز کنند؛ در غیر این صورت، جریمه از روش‌های دیگری به‌عنوان بدهکاری، از آن‌ها اخذ می‌شود.

ابتدا جریمه‌ی ۵۰ هزار تومانی برای ماسک نزدن مشخص شد. همچنین گفته شد رانندگان تاکسی و اتوبوس در صورت ماسک نزدن ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

جریمه‌ی بعدی مربوط به کتمان کردن ابتلا به کرونا و خارج شدن از قرنطینه، به ‌مبلغ ۲۰۰ هزار تومان بود. برای صاحبان اصناف در صورت ماسک نزدن، رعایت ‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی و باز کردن فروشگاه در زمان اعمال قرنطینه نیز جرایم مشابهی تعیین شد.

از ابتدای آذرماه و هم‌زمان با اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی، اعلام شد که در شهرهای قرمز و نارنجی از لحاظ شیوع کرونا، محدودیت تردد شبانه خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ برقرار می‌شود. برای متخلفان از این قانون، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه‌ در نظر گرفته شد. برای تردد خودروهای شخصی مناطق قرمز در جاده نیز جریمه‌ی ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی در نظر گرفته شد.

روز پیش وزیر کشور، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اعلام کرد که با بررسی اقدامات انجام‌شده در خصوص مدیریت ترددهای جاده‌ای و شهری از یکم تا ۱۸ آذرماه، ۵۰۰ هزار خودرو در بازه ساعت ۹ شب تا ۴ صبح جریمه شده‌اند. این درحالی است که سخن‌گوی وزارت بهداشت اذعان کرد تا ۱۵ آذر، تنها ۶ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان از محل اعمال جریمه‌های کرونایی به حساب وزارت بهداشت واریز شده است.

سیما سادات لاری به ایسنا گفت: «تا چهارم آذرماه، ۳۴۲ هزار و ۶۶۹ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۳۵,۸۴۸ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، ۵۳,۰۲۰ جریمه یک میلیون تومانی و ۵۸۷,۵۹۱ مورد عودت خودرو انجام شده است.»

به نظر می‌رسد تعداد زیادی از جرایم از سوی مردم هنوز پرداخت نشده است؛ یا نهادهای وصول جرایم هنوز آن‌ها را به حساب وزارت بهداشت واریز نکرده‌اند. با توجه ‌به شرایط سخت اقتصادی که مشکلات زیادی برای کنترل شیوع کرونا در کشور و پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان متوجه وزارت بهداشت کرده است، استفاده از پول جرایم کرونایی می‌تواند به‌عنوان منبعی به‌ کمک بخش سلامت بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات