سازمان غذا و داروی آمریکا رمدسیویر را به‌عنوان درمان کووید ۱۹ تایید کرد

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رمدسیویر که قبلا مجوز استفاده‌ی اضطراری را دریافت کرده بود، سرانجام مجوز رسمی سازمان غذا و دارو را به‌عنوان درمانی برای کووید ۱۹ دریافت کرد.
تبلیغات

به‌گفته‌ی شرکت سازنده‌ی داروی رمدسیویر یعنی شرکت گیلیاد، سازمان غذا و دارو روز پنج‌شنبه رمدسیویر را به‌عنوان درمانی برای بیماران بستری‌شده ویروس کرونا تأیید کرد. به این ترتیب، داروی مذکور اولین داروی مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان کووید ۱۹ است. داروی مذکور در ماه مه مجوز استفاده‌ی اضطراری را دریافت کرده بود که به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی اجازه می‌داد که حتی با اینکه دارو به‌صورت رسمی ازسوی سازمان غذا و دارو تأیید نشده بود، دارو را به کار گیرند.

گیلیاد گفت داروی رمدسیویر که با نام تجاری وکلوری (Veklury) به فروش می‌رسد، فقط باید در بیمارستان‌ها یا مراکز خدمات درمانی تجویز شود که قادر به ارائه‌ی مراقبت‌های حاد قابل مقایسه‌ با مراقبت‌های بیمارستانی ارائه‌شده برای بیماران بستری ‌شده باشند.

این دارو برای بزرگسالان و کودکان ۱۲ سال به بالا که دارای حداقل وزن ۳۹/۹ کیکوگرم هستند و به‌منظور درمان عفونت‌های ویروس کرونا که نیاز به بستری دارند، تأیید شده است.

داده‌های حاصل از کارآزمایی‌های بالینی مختلط بوده است: کارآزمایی تصادفی مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی نشان می‌داد که رمدسیویر مدت زمان بهبودی را کم می‌کند اما مطالعه‌ای از سازمان جهانی بهداشت که هنوز مورد بازبینی کارشناسان قرار نگرفته است، هفته‌ی گذشته نشان داد که این دارو احتمال بقا را افزایش نمی‌دهد یا منجر به بهبودی سریع‌تر نمی‌شود.

سهام شرکت گیلیاد پس از اعلام این خبر ۳/۸ درصد افزایش پیدا کرد.

دونالد ترامپ نیز برای درمان بیماری کووید ۱۹ این دارو را دریافت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات