رئیس‌جمهور: ایران آمادگی دارد برای تولید واکسن کرونا با چین مشارکت کند

پنج‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
رئیس‌جمهور در پیامی به همتای چینی خود به‌مناسبت سالروز تأسیس جمهوری خلق چین، از آمادگی ایران برای مشارکت در تولید واکسن کووید ۱۹ با چین خبر داد.
تبلیغات

دکتر حسن روحانی امروز طی ارسال پیامی به شی‌ جین پینگ، رئیس‌جمهور چین به‌مناسبت سالروز تأسیس جمهوری خلق چین از آمادگی ایران برای مشارکت با این کشور به‌منظور تولید واکسن کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در این پیام به دولت و مردم چین اطمینان‌خاطر داد که نهایی‌سازی و امضای برنامه‌ی مشارکت جامع راهبردی ۲۵ ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک فراهم خواهد ساخت.

روحانی در پیام خود نوشت:

مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که از اشتراکات فرهنگی، پیشینه‌ی روابط بلندمدت تاریخی و نگاه دو کشور به عرصه‌ی تحولات بین‌المللی و عزم راسخ آنان در مبارزه با یکجانبه‌گرایی نشئت می‌گیرد، عرصه‌ی سترگی برای توسعه‌ی روابط دوجانبه در حوزه‌های گوناگون فراهم آورده است. اطمینان دارم نهایی‌سازی و امضای برنامه‌ی مشارکت جامع راهبردی ۲۵ ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و در راستای صلح و ثبات بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی فراهم خواهد ساخت.

رئیس‌جمهور کشورمان درادامه، ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا اذعان کرده که این همه‌گیری با وجود ایجاد مشکلات خاص خود، عرصه‌ای فراهم کرده تا قدرت چین در کمک به بشر نمایان شده و ثمرات همکاری دو کشور ایران و چین نیز برای توسعه‌ی همکاری‌ها به بار بنشیند. روحانی گفته است، ایران و چین پس از شیوع کرونا درکنار هم، به مبارزه با آن پرداخته‌اند و اکنون نیز ایران، آمادگی خود را برای مشارکت در تولید واکسن کووید ۱۹ با چین اعلام می‌کند.

رئیس‌جمهور روحانی ابراز امیدواری کرده تا با دستور موافق شی‌ جین پینگ دراین‌باره، زمینه‌ی همکاری ایران و چین در حوزه‌ی درمان بیماری کووید ۱۹ بیش‌ازپیش فراهم شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات