فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مخاطره‌آمیز است

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران نسبت به خطرات بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید هشدار داد.
تبلیغات

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران، امروز ضمن اشاره به وضعیت هشدار و شیوع بالای کرونا، به ادامه‌ی آموزش غیرحضوری در مدارس و دانشگاه‌ها و افزایش ظرفیت دورکاری در ادارات تأکید کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران همچنین خواستار کم‌کردن سفرهای شهری شد و در همین راستا اشاره کرد که فاصله‌گذاری اجتماعی در شهری مانند تهران عملا امکان‌پذیر نیست. وی اعلام کرد که درحال‌حاضر روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند و متروی تهران، در همین شرایط نیز سه‌برابر بیشتر از ظرفیت زیرساختی خود مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ حال آنکه با بازگشایی مدارس، الگوهای ترددی در شهر به‌هم می‌ریزد و بار مترو بسیار بیشتر می‌شود، ما نیز نمی‌توانیم در کوتاه‌مدت ظرفیت مترو و اتوبوس را در تهران چندان افزایش دهیم.

علیرضا زالی درمورد برگزاری کنکور به مقطعی‌بودن زمان آن اشاره کرد که شرایط متفاوتی را نسبت به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به‌علت مدت‌داربودن آن‌ها ایجاد می‌کند. وی اضافه کرد که مدیریت کنترل شیوع کرونا حداقل در ترم پاییز دور از انتظار است.

زالی با اشاره به تغییر آرایش استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی با بازگشایی مدارس تأکید می‌کند که در این زمان، بسیاری از دورکاران نیز وادار به کار حضوری می‌شوند و این مسئله مخاطرات زیادی به‌همراه دارد. وی می‌گوید با توجه به وضعیت بی‌ثبات و ناپایدار کرونا، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اقدام زودرسی است و باید با منطق بیشتر و توجه به نظرهای کارشناسی با این موضوع برخورد کرد.

پیش از این، وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش اعلام کرده بودند که اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در زمان باقی‌مانده تا کنکور سراسری میسر نیست و به همین علت کنکور در موعد مقرر برگزار نخواهد شد. درحال‌حاضر، تصمیم‌گیری درخصوص زمان دقیق برگزاری کنکور برعهده‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا گذاشته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات