روحانی: شیوه جدید غربالگری در کشور آغاز شده است

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
رییس جمهوری از آغاز غربالگری جدید در برخی استان‌های کشور و همچنین طراحی اپلیکیشنی خبر داد که استفاده از آن در شرایط شیوع ویروس کرونا در تجمعات مفید است.
تبلیغات

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در جلسه‌ی امروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اعلام کرد کسب‌وکارهای کم‌خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از ۲۳ فروردین در استان‌های مختلف و از دیروز در تهران آغاز کردند. به‌گفته‌ی او وزارت بهداشت شیوه‌ی جدیدی از غربالگری را ادامه می‌دهد، همچنین شناسایی افراد مبتلا و کسانی که وضعیت قرمز دارند نیز ادامه دارد و تلاش می‌شود که دوره‌ی بیماری کاهش پیدا کند.

روحانی در ادامه گفت که غربالگری جدید در استان‌ها شروع شده است؛ در غربالگری جدید، اگر تست شخصی مثبت باشد، از تمام افرادی که با او در ارتباط بوده‌اند نیز تست گرفته می‌شود و این روش به مهار بیماری کمک می‌کند. به‌گفته‌ی او دانشگاه شریف به کمک داده‌هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیارش قرار داده اپلیکیشنی را تهیه کرده است. افرادی که در یک جمع حضور دارند و این اپلیکیشن را نصب کرده باشند، با روشن کردن بلوتوث خود متوجه می‌شوند چه افرادی در شرایط قرمز (مبتلا)، زرد (غیرمبتلایان) و بنفش (درمان‌شده و تا حدی دارای پادتن) هستند؛ استفاده از این اپلیکیشن در مراکز، تجمعات، ادارات و بخش‌های مختلف مفید است.

وزارت بهداشت طی روزهای اخیر با ارسال پیامک به مردم، از آن‌ها درخواست می‌کرد تا با نصب اپلیکیشن «ماسک» نقشه ابتلا به کرونا در کشور، شهر و محل زندگی خود را مشاهده کرده و از مناطق آلوده دوری کنند. در اپلیکیشن ماسک همچنین می‌توان تست ابتلا به کرونا را انجام داد و در جریان آخرین اخبار و توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین از انجام تست آنتی‌بادی خبر داد که اکنون در کنار تست‌های تشخیص کرونا انجام می‌شود. در تست آنتی‌بادی، افرادی که مثبت هستند کسانی هستند که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بهبود پیدا کرده‌اند، این روش نیز در برخی شهرها و کارگاه‌ها انجام می‌شود و نتیجه‌ی آن را وزارت بهداشت اعلام خواهد کرد.

به‌گفته‌ی روحانی، کسب‌وکارهای زیادی در این مدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه داده‌اند و بخش اقتصادی باید تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در نظر بگیرد تا سایر کسب‌وکارها نیز بتوانند با استفاده از امکانات دولت به کار خود ادامه دهند.

روحانی در ادامه به عرضه‌ی سهام شستا در بازار بورس در هفته‌ی گذشته اشاره کرد و از دستگاه‌های دولتی، عمومی غیردولتی، نیروهای مسلح و همه‌ی سازمان‌ها خواست تا شرکت‌های خود را به بازار بورس بیاورند و مردم را در سرمایه‌‌گذاری شریک کنند.

رییس جمهوری درباره‌ی حمل‌ونقل در شهرهای بزرگ و به خصوص تهران گفت که مردم به استفاده از ماشین شخصی تشویق شده‌اند و درنتیجه ترافیک افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل قرار است تعداد اتوبوس‌ها در کلان‌شهرها با خریداری دستگاه‌های جدید و تعمیر دستگاه‌های قبلی افزایش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات