کرونا در ایران ۱۹۴ قربانی گرفت

یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۶۵۶۶ تن رسید و ۱۹۴ نفر براثر ابتلا به آن جان باختند.
تبلیغات

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که با اعلام نتیجه‌ی مثبت آزمایش کرونای تعداد ۷۴۳ مورد در کشور، تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید 19 به ۶۵۶۶ نفر رسید. ۲۱۳۴ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند که بدین‌ترتیب شاهد بهبود بیش از ۴۰ درصد افراد مشکوک در استان‌ها هستیم. طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند که تعداد کل جان‌باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به ۱۹۴ تن می‌رساند.

آمار تجمیعی به تفکیک استان‌ها شامل تهران با ۱۸۰۵ نفر، قم ۶۸۵ نفر، گیلان ۴۹۶ نفر، اصفهان ۵۶۴ نفر، البرز ۳۰۷ نفر، مازندران ۶۲۰ نفر، مرکزی ۳۳۵ نفر، قزوین ۲۰۷ نفر، سمنان ۱۷۵ نفر، گلستان ۱۷۵ نفر، خراسان رضوی ۱۵۴ نفر، فارس ۱۰۴ نفر، لرستان ۱۴۴ نفر، آذربایجان شرقی ۱۰۷ نفر، خوزستان ۶۹ نفر، یزد ۸۷ نفر، زنجان ۵۳ نفر، کردستان ۶۳ نفر، اردبیل ۵۰ نفر، کرمانشاه ۳۳ نفر، کرمان ۴۱ نفر، همدان ۶۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۳۵ نفر، خراسان جنوبی ۴۴ نفر، خراسان شمالی ۲۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲۱ نفر، ایلام ۱۵ نفر، آذربایجان غربی ۴۰ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر و بوشهر ۱۰ نفر است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:

قطعا ما همچنان در نمودار صعودی هستیم و تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا خواهد کرد. امیدواریم که تعداد موارد جدید نسبت به روزهای قبل کاهش یابد، اما اصل صعودی بودن نمودار و شیوع بیماری بر جای خود باقی است.خیلی ساده، راحت و بدون تعارف و رودربایستی می‌گویم که برخلاف تصور برخی، قسمت اعظم ماجرا برای پیشگیری بر عهده جامعه و خود مراقبتی است. باید توجه کرد که ۸۰ درصد کنترل و مهار بیماری کووید-۱۹، مربوط به آن چیزی است که مردم و جامعه به‌صورت فردی و درون خانواده‌ها با انتقال پیام‌های آموزشی، رعایت بهداشت، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی انجام می‌دهند. ۲۰ درصد هم مربوط به دخالت نهادهای حاکمیتی و مداخلات نظام سلامت است که باز هم با همکاری و همیاری مردم انجام می‌شود.

جهانپور اضافه کرد: «مردم موضوع کرونا را جدی بگیرند. اگر امروز در برخی مقاصد و استان‌های مسافرپذیرمان روند افزایشی بیماری را داریم، به این معنا است که در روزهای گذشته حداقل بخشی از مردم آن‌گونه که باید و شاید راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی را که مطرح شده، در نظر نگرفته و رعایت نکرده‌اند.» وی گفت که بهداشت فردی، شست‌وشوی دست‌ها و پرهیز از بوسیدن و دست دادن را همه‌ی افراد در نظر داشته باشند. همچنین کسانی که علائم شبه آنفلوآنزا دارند از رفتن به سرکار خودداری کرده و در منزل استراحت کنند. وی گفت مجالس و تجمعات شادی و عزاداری نباید برگزار شود و مطمئن باشید که کانون شیوع بیماری، تجمعات ساده‌ای است که در این شرایط حضور در این محافل نهی شده است. از مردم می‌خواهیم که حتی اگر مراسمی در جایی برگزار می‌شود هم به نیروهای انتظامی و ستادهای کرونا در استان‌ها اطلاع داده شود تا از برگزاری آن جلوگیری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات