برنامه‌های آموزشی رسانه ملی افزایش می‌یابد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد برنامه‌های آموزشی در رسانه‌ی ملی به ۱۵۰ برنامه افزایش پیدا می‌کند؛ شبکه‌ی چهار نیز به آموزش تلویزیونی اضافه می‌شود.
تبلیغات

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد درمورد پخش برنامه‌های آموزشی از رسانه‌ی ملی توافق بر انجام ۷۰ درصد آموزش گذاشته شده است. او همچنین گفت در دوره‌ی متوسطه اول ۳۶ ماده‌ی درسی داریم که تاکنون ۲۸ ماده در برنامه‌های آموزشی از شبکه‌ی آموزش هدف‌گذاری شده‌اند و در صورت اضافه شدن ظرفیت جدید، سایر مواد درسی نیز پوشش داده خواهد شد. او گفت:

در دوره‌ی دوم متوسطه ۱۸۲ ماده‌ی درسی و ۹۵ عنوان درسی داریم که این آموزش‌ها باید انجام شود و تاکنون با هماهنگی‌های انجام شده است حدود ۸۴ برنامه داشتیم و در هفته آینده‌ی به ۱۵۰ برنامه افزایش خواهد یافت.

به‌گفته‌ی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در هفته‌ی آینده ۹۰ درس آموزش داده خواهد شد و شبکه‌ی چهار نیز در مرحله‌ی بعدی به فرایند آموزش در رسانه‌ی ملی اضافه خواهد شد. او همچنین گفت هدف‌گذاری هفته‌ی اول در دروس پایه‌ی دوازدهم بوده است که امسال امتحان نهایی دارند همچنین در همه‌ی رشته‌های شاخه‌ی نظری، توجه یکسانی به آموزش دروس شده است و در هفته‌ی دوم همه دروس آموزش داده خواهد شد. او گفت:

در شاخه‌ی فنی‌ حرفه‌ای و کاردانش بخش اعظمی از آموزش‌ها کارگاهی است و ۱۰۰۵ ماده‌ی درسی داریم که ۲۲ درس عمومی و ۵ درس شایستگی‌های غیرفنی را داریم و به این دلیل در این بخش کار کمی مشکل شده است. باید راه‌های متفاوت‌تری از شرایط مرسوم پیش بگیریم و به همین دلیل آموزش حسابداری و کامپیوتر را در دستور کار قرار دادیم تا اگر فرصت حضور در مدرسه بود تمرکز برآموزش کارگاهی باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه از پیوستن شبکه‌ی چهار به پخش برنامه‌های آموزشی خبر داد و گفت از این به بعد شبکه‌ی آموزش و شبکه‌ی چهار، برنامه‌های آموزشی از رسانه‌ی ملی را ادامه خواهند داد. همچنین به‌گفته‌ی او فضای مجازی قانونی یکی از فرصت‌هایی است که باید از آن برای آموزش دانش آموزان استفاده شود. او گفت:

در انتخاب معلمان دقت لازم و کافی انجام شده است. قصد داریم روند آموزشی را تا پایان سال تحصیلی ادامه دهیم و برای زمان پایان سال تحصیلی و امتحانات بررسی‌هایی انجام خواهد شد و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

افزایش ساعت‌های مدرسه تلویزیونی

مسعود احمدی‌افزادی، مدیر شبکه‌ی آموزش از افزایش ساعت‌های آموزش در این شبکه و همچنین پیوستن شبکه چهار به آموزش تلویزیونی خبر داد. او گفت فاز اول مدرسه‌ی تلویزیونی ایران از ۱۰ اسفندماه با ۱۰ تا ۱۲ کلاس درسی آغاز شد و در فاز دوم که از سه شنبه ۱۳ اسفند آغاز شده و همچنان ادامه دارد به ۱۴ تا ۱۶ کلاس درسی رسید. همچنین در فاز سوم که از شنبه قرار است آغاز شود کلاس درسی تلویزیونی در شبکه‌ی آموزش به ۳۰ کلاس می‌رسد. او در مورد برنامه‌های آموزشی شبکه‌ی چهار گفت:

شبکه‌ی چهار قرار است از شنبه ۱۰ تا ۱۲ کلاس درسی داشته باشد؛ بنابراین ما از ۱۲ کلاس درسی در فاز نخست به ۱۶ کلاس در فاز دوم و بیش از ۴۰ کلاس در فاز سوم خواهیم رسید.

مدیر شبکه‌ی آموزش، ساعت‌های پخش کلاس‌های درسی در شبکه‌ی آموزش و شبکه چهارسیما را نیز اعلام کرد:

  • شبکه‌ی آموزش: ساعت ۸ تا ۹:۳۰ متوسطه اول
  • شبکه‌ی آموزش: ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴ ابتدائی،
  • شبکه‌ی آموزش: ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ و ۲۲ تا ۲۳ متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی و تجربی
  • شبکه‌ی آموزش: ساعت ۲۰ مسابقه‌ی گرافیکی «رویش»
  • شبکه‌ی چهار: ساعت ۸ تا ۹، ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ساعت ۱۳ تا ۱۵ متوسطه دوم در رشته‌های انسانی٬ معارف اسلامی و کار و دانش

همچنین برنامه‌ی «دکتر سلام» شبکه‌ی آموزش به‌صورت ویژه به مسائل بهداشتی دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌پردازد.

احمدی‌افزادی در ادامه از امکان اضافه شدن یک شبکه‌ی دیگر بعد از تعطیلات نوروزی برای ارائه‌ی کلاس‌های درسی خبر داد. او گفت:

شبکه‌ی قرآن و معارف در دروس هدیه‌های آسمان و قرآن، شبکه‌ی پویا در دروس ابتدائی و شبکه‌ی امید نیز برنامه‌های تقویتی برای دانش آموزان دارند که به‌صورت مستقل ارائه می‌دهند.

احمدی‌افزادی در مورد استقبال قابل قبول دانش‌آموزان و خانواده‌ها از مدرسه‌ی تلویزیونی گفت تاکنون نزدیک به ۱۰۰ برنامه‌ی آموزشی حدود ۲۰۰۰ دقیقه از شبکه‌ی آموزش پخش شده است و پیش‌بینی می‌شود که به ۴۰ هزار دقیقه افزایش پیدا کند؛ تمام این برنامه‌ها به‌صورت زنده روی آنتن می‌روند و برای ایام پایان سال و تعطیلات نوروزی، برنامه‌هایی هم به‌صورت تولیدی آماده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات