۳۸۵ مورد به شمار مبتلایان شناسایی‌شده به کرونا در کشور افزوده شد

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت از ابتلای قطعی ۳۸۵ نفر دیگر در کشور به ویروس کرونا خبر داد.
تبلیغات

کیانوش جهانپور، آمار جدید مبتلایان قطعی بیماری کووید19 در کشورمان ظرف ۲۴ ساعت گذشته را ۳۸۵ مورد اعلام کرد. این آمار به تفکیک استان‌ها شامل قم ۳۰ مورد، تهران ۱۷۰، گیلان ۲۸، مرکزی ۴۴، اصفهان (و کاشان) ۱۳، فارس ۸، خراسان رضوی ۱۷، کرمانشاه ۲، لرستان ۸، سمنان ۳، مازندران ۱۱، همدان ۳، خراسان جنوبی ۲، البرز ۳۱، هرمزگان ۲، خوزستان ۹، سیستان ۱، ایلام ۱ و کرمان ۲ مورد می‌شوند. جهانپور تأکید کرد که افزایش ابتلای این تعداد بیمار به معنی این است که آن‌ها طی سه تا پنج روز گذشته و هفته‌های قبل با این ویروس مواجه شده‌اند. همچنین موارد جدید ابتلا به این بیماری به‌دنبال گذر دوره کمون بیماری، طی این هفته مشخص خواهد شد.

درمجموع تاکنون شمار ۹۷۸ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشورمان تأیید شده که از این میان ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و آمار فوتی‌ها را به رقم ۵۴ مورد رسانده‌اند. همچنین تعداد ۱۷۵ مورد نیز بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

جهانپور گفت اگر هر خانه و خانواده ایرانی یک پایگاه سلامت در خانه و اعضای خانواده، سفیران سلامت در خانه باشند، قطعا بیماری را شکست می‌دهیم. بااین‌حال روند رشد بیماری هنوز صعودی است و همه باید شرایط را جدی بگیرند. علی‌رضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران نیز امروز دراین‌ارتباط اظهار کرده بود که زمان پایان کرونا به مردم بستگی دارد و تنها راه آن شکستن چرخه‌ی بیولوژیک ویروس با افزایش بهداشت همگانی است.

دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در برنامه‌ای تلویزیونی درخصوص مدت زمان پایداری بیماری کرونا در کشور گفت که در خوشبینانه‌ترین حالت تا عید و در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان اردیبهشت و حتی خرداد ممکن است این بیماری به طول انجامد؛ فلذا این موضوع دلیلی برای توقف تجمعات است و به همین علت وی درحال پیگیری لغو تمامی بازی‌های ورزشی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات