۹۷ مبتلا به کرونا از ایران به یازده کشور دنیا رفته‌اند

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تاکنون ۹۷ مورد مبتلا به کووید۱۹ از ایران به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند.
تبلیغات

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت دیروز سطح ارزیابی این سازمان از خطرات و تأثیرات بالقوه ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید در سطح جهان را «بسیار زیاد» اعلام کرد. چندروز پیش، این سازمان از سرعت بالای شیوع کووید۱۹ در کشورهای کره جنوبی، ایران و ایتالیا ابراز نگرانی زیادی کرد. با این حال، سازمان بهداشت جهانی هنوز وضعیت را همه‌گیری جهانی قلمداد نمی‌کند اما اعلام کرده است که کشورهای جهان باید در مرحله‌ی آمادگی برای آن قرار داشته باشند. همه‌گیری جهانی یا دنیاگیری زمانی رخ می‌دهد که یک بیماری عفونی در بسیاری از بخش‌های جهان به آسانی از فرد به فرد منتقل شود.

آنچه ما اکنون می‌بینیم، اپیدمی‌هایی از ویروس کرونا در چند کشور است، اما بیشتر موارد هنوز می‌تواند به تماس‌های شناخته‌شده یا گروهی از موارد، ردیابی شود. ما هنوز مشاهده نمی‌کنیم که ویروس به‌صورت آزادانه در جوامع در حال انتشار باشد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که روز پنجشنبه ویروس کرونا به کشورهای دانمارک، استونی، لیتوانی، هلند و نیجریه برای اولین‌بار راه یافته است و این موارد به ایتالیا مربوط بوده‌اند. بنا بر اعلام این سازمان درمجموع، ۲۴ مورد ابتلا به کرونا از ایتالیا به ۱۴ کشور و ۹۷ مورد از ایران به ۱۱ کشور رفته‌اند. پیش از این کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، کویت، بحرین، عراق، نیوزیلند، کانادا، لبنان، بحرین، عمان، گرجستان، استونی، آلمان، نروژ، سوئد، اسپانیا، بلاروس و نینگ‌شیا، منطقه‌ای در شمال غربی چین از ابتلای شهروندانی به ویروس کرونای جدید خبر داده بودند که از ایران به این کشورها سفر مستقیم یا غیرمستقیم داشته‌اند. بر همین اساس تاکنون کشورهای ارمنستان، گرجستان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، اتریش، عراق، کویت، عمان، تاجیکستان، امارات متحده عربی، قزاقستان (از ۱۱ اسفند)، هند، روسیه و استرالیا سفرهای خود به ایران را قطع کرده‌ یا مرزهای خود را بسته‌اند. آخرین وضعیت مرزهای زمینی و هوایی ایران با سایر کشورها را می‌توانید از اینجا ببینید.

شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سطح جهان امروز از ۸۵ هزار نفر فزونی کرد و در ایران، تا اعلام آخرین آمار که ظهر دیروز بوده، به ۳۳۸ تن رسیده؛ در این میان ۳۴ نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع رسمی اعلام کرد که وزرای بهداشت اتحادیه اروپا روز جمعه آینده، ششم مارس یا ۱۶ اسفند، جلسه‌ای با موضوع مقابله با ویروس کرونا تشکیل خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات