کرونا در ایران ۱۲ قربانی گرفت

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید در کشور به ۴۷ تن رسید.
تبلیغات

سخن‌گوی هیئت‌رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش از قول وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونای جدید ۴۷ نفر و تعداد اشخاص فوت‌شده ۱۲ نفر است. اسدالله عباسی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی گفت:

براساس گزارش دکتر نمکی، بسیاری از گزارش‌های مربوط به بستری‌شدن اشخاص در بیمارستان‌ها درباره‌ی بیماران مبتلا به آنفلوآنزا است و تقریبا ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲ نفر براثر این بیماری فوت کرده‌اند.

عباسی گفت طبق گزارش وزیر بهداشت، دو نفر مبتلا به کرونا در تهران شناسایی شده‌اند که از قم به تهران آمده بودند. در استان قم هم به هرکدام از خانواده‌ها بسته‌ای حاوی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده داده شده است.

درحالی‌که پیش‌تر گفته شده بود منشأ این بیماری در ایران ناقلان چینی بوده‌اند، عباسی اعلام کرد:

عامل ابتلا به کرونا در ایران افرادی بودند که از مبادی خروجی غیرقانونی از پاکستان و افغانستان و چین به ایران آمده‌اند.

سخن‌گوی هیئت‌رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی بیان کرد با گرم‌شدن هوا، ویروس کرونا از بین خواهد رفت. وی همچنین اطلاع داد براساس گزارش وزیر بهداشت، وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها براساس شرایط موجود کشور تصمیم‌گیری خواهد شد. عباسی افزود:

افراد از حضور در تجمعات ورزشی و اردوهای دانش‌آموزی خودداری کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود و با مشکلات حاد روبه‌رو نشویم. طبق گزارش وزیر بهداشت، در برخی مناطق کشور، مواردی از کرونا شناسایی شده است؛ بنابراین، مبادی ورودی کشور و پروازها کنترل می‌شود و افرادی که وارد کشور می‌شوند، ازطریق دمای بدن و علائم کرونا بررسی می‌شوند.

به‌روزرسانی:

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت طبق آمار ارائه شده تا پیش از ظهر امروز تعداد ۱۸ نفر در استان‌های مختلف مبتلای جدید به کرونا ویروس جدید شناسایی شدند که از این تعداد هشت نفر در استان قم، یک مورد در استان همدان، سه مورد در تهران، دو مورد در مرکزی، دو مورد در استان اصفهان و دو نفر در گیلان مبتلای جدید به کرونا ویروس شناسایی شده است. همچنین از این ۱۸ نفر چهار نفر متاسفانه جان باخته‌اند.

وی اضافه کرد: «با این حساب شمار مبتلایان کرونا ویروس مجموعا به ۶۴ نفر و مجموع فوتی‌ها به ۱۲ نفر رسید.»

به‌روزرسانی:

دکتر جهانپور آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس در کشور را تصحیح کرد و گفت امروز ۱۸ مبتلای جدید به شمار بیماران مبتلا اضافه شد و متاسفانه از این ۱۸ نفر، تاکنون چهار نفر فوت کرده‌اند. بنابراین مجموعا تعداد مبتلایان به کرونا در کشور مجموعا به ۶۱ نفر رسید و تاکنون هم ۱۲ نفر فوت شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات