استفاده از ربات برای درمان فرد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به افراد دیگر، مردی که در آمریکا مبتلا به این ویروس تشخیص داده شد، عمدتا به‌وسیله‌ی یک ربات تحت درمان قرار دارد.
تبلیغات

دکتر جورج دیاز، رئیس بخش بیماری‌های عفونی مرکز پزشکی منطقه‌ای پروویدنس در اورت گفت، رباتی که به گوشی پزشکی مجهز است، به پزشکان کمک می‌کند تا علائم حیاتی بیمار را تحت نظارت قرار داده و ازطریق صفحه‌نمایش بزرگی با او ارتباط برقرار کنند. این مرد ۳۰ ساله، روز دوشنبه مبتلا به ویروس جدید کرونا تشخیص داده شد. او ابتدا در تاریخ ۱۹ ژانویه به کلینیک مراقبت‌های اضطراری مراجعه کرده و به کارکنان گفته بود که مشکوک به داشتن نشانه‌های ویروس جدید است زیرا اخیرا به ووهان چین سفر کرده است. وی در تاریخ ۱۵ ژانویه و قبل از شروع غربالگری‌های بهداشتی در فرودگاه‌های آمریکا، وارد فرودگاه بین‌المللی سیاتل‌تاکوما شد. دیاز گفت این فرد روز پنج‌شنبه در وضعیت پایداری قرار داشت و همچنان در حالت ایزوله باقی خواهد ماند.

مقامات بهداشتی واشنگتن روز پنج‌شنبه تأیید کرده‌اند که ۴۳ نفر را که در تماس نزدیک با این مرد بوده‌اند، شناسایی کرده‌اند. این افراد فراخوانی شده و به‌طور فعال برای وجود نشانه‌ی هرگونه بیماری مورد نظارت قرار می‌گیرند. به‌گفته‌ی پزشکان، وی روی تخت مخصوص و ایزوله‌ای وارد بیمارستان شده و در منطقه‌ای جدا و دور از بخش‌های شلوغ بیمارستان تحت مداوا است.

تخت ایزوله بیمارستان

مرد آمریکایی مبتلا به عفونت ویروسی کرونا با تخت ایزوله‌ی مخصوصی به بیمارستان برده شد

دیاز گفت:

کادر پرستاری ربات را در اطراف اتاق بیمار می‌چرخاند تا ما بتوانیم بیمار را روی صفحه‌ نمایش دیده و با وی صحبت کنیم. استفاده از ربات میزان مواجهه‌ی کارکنان پزشکی را با فرد مبتلا به حداقل می‌رساند.

مشخص نیست چه زمانی بیمار مرخص می‌شود زیرا مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ که قرار است جزئیات ترخیص را ارائه دهد، انجام آزمایش‌های اضافه‌ای را توصیه کرده است. دیاز روز پنج‌شنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت:

آن‌ها به‌دنبال زمانی هستند که بیمار دیگر ویروس را به دیگران منتقل نکند.
ربات پزشکی

پزشکان برای برقراری ارتباط با مرد بیمار از خارج از منطقه‌ای ایزوله، از ربات استفاده می‌کنند

حدود دو هفته پیش، بیمارستان پروتکلی را برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های بسیار مسری نظیر مرس و ابولا مورد آزمایش قرار داد. این بیمارستان پس از شیوع ابولا تغییراتی ایجاد کرد. دیاز دراین‌باره گفت:

ما پروتکل‌هایی را تنظیم کرده‌ایم که این امکان را می‌دهد تا بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی را بدون انتقال ویروس به افراد دیگر، مورد درمان قرار دهیم.

مقامات بهداشتی واشنگتن روز پنج‌شنبه تأیید کردند که ۴۳ نفر را شناسایی کرده‌اند که در تماس نزدیک با بیمار بوده‌اند. طبق تعریف کارشناسان، منظور از تماس نزدیک هر فردی است که در زمان عفونی بودن با بیمار تعامل داشته و برای مدت زمان طولانی در فاصله‌ی ۳ تا ۶ فوتی وی قرار داشته یا با ترشحات وی تماس مستقیم داشته است.

این ویروس در کشور چین، حداقل ۱۰۶ نفر را کشته است که برخی از آن‌ها قبل از گرفتار شدن به این بیماری دچار مشکل سلامتی خاصی نبودند و بیش از ۴۶۰۰ نفر را بیمار کرده و به آمریکا نیز رسیده است. اگرچه به‌گفته‌ی دانشمندان، گستره‌ی واقعی ویروس کرونای شهر ووهان هنوز مشخص نیست و آمار رسمی ممکن است کمتر از اعداد واقعی باشند زیرا علائم خفیف و آغاز همراه‌با تأخیر بیماری به این معنا است که مواردی وجود دارد که هنوز تشخیص داده نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات