تنبل‌ ترین کشورها از دیدگاه دانشگاه استنفورد

یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
محققان دانشگاه استنفورد با بررسی داده‌های ۷۰۰ هزار نفر از ۴۶ کشور، میزان فعال بودن افراد مناطق مختلف جهان را مشخص کردند.
تبلیغات

ظاهرا ساکنین هنگکنگ، فعال‌ترین افراد در جهان هستند؛ هرکدام از آن‌ها به‌طور متوسط، روزانه ۶۸۸۰ قدم برمی‌دارد؛ این عدد معادل ۶ کیلومتر پیاده‌روی است. در آن‌سوی فهرست، ساکنان کشور اندونزی قرار گرفته‌اند که روزانه تنها ۳۵۱۳ قدم برمی‌دارند.

اسکات دلپ، پرفسور مهندسی زیستی در جدیدترین مصاحبه خود، اعلام کرد:

این تحقیق، هزار برابر بزرگ‌تر از تمام تحقیق‌هایی است که تاکنون در مورد تحرک انسان‌ها انجام شده بود. تحقیق ما، داده‌های زیادی از کشورهای مختلف جمع‌آوری کرده است. این داده‌ها به ما کمک می‌کنند که بررسی‌های بهتر و پیشرفته‌تری در مقایسه با گذشته انجام دهیم.
پیاده روی

به‌طور استاندارد، هر انسان باید روزانه نزدیک به ۵۰۰۰ قدم (معادل ۴ کیلومتر) پیاده‌روی کند؛ اما ساکنان بسیاری از کشورها مثل کانادا و استرالیا، پایین‌تر از این حد استاندارد راه می‌روند.

برخلاف باور مرسوم، میزان چاقی افراد در کشورهای مختلف، به میانگین تعداد قدم‌های آن‌ها بستگی ندارد. تیم آلتوف، دانشجوی دکترای مهندسی کامپیوتر، در این مورد می‌گوید:

هرچقدر فاصله‌ی بین افراد پرتحرک و کم‌تحرک بیشتر باشد، میزان چاقی هم در آن کشورها بیشتر خواهد بود. برای مثال، کمترین فاصله بین افراد پرتحرک و کم‌تحرک، در کشور سوئد وجود دارد؛ نتیجه تحقیقات هم نشان داده است که این کشور، کمترین میزان چاقی را در جهان دارد.
پیاده روی

به نظر شما، اگر داده‌های مربوط به ایران هم در این تحقیق مورد بررسی قرار می‌گرفت، رتبه‌ی چندم جهان را به دست می‌آوردیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات