ایرپادهای اپل به سمعک تبدیل می‌شوند

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
شادان درحال گوش دادن به موسیقی با ایرپاد پرو ۲
iOS 18 احتمالاً ویژگی جدیدی برای ایرپاد پرو به‌ ارمغان می‌آورد که این هدفون بی‌سیم را به سمعک تبدیل می‌کند.
تبلیغات

ایرپاد اپل درحال‌حاضر ویژگی‌های مختلفی برای افراد کم‌شنوا ارائه می‌دهد. بر اساس گزارشی جدید، خالق گوشی آیفون قصد دارد در به‌روزرسانی iOS 18، حالت سمعک جدیدی موسوم‌ به Hearing Aid Mode را اضافه کند.

مارک گرمن از بلومبرگ در جدیدترین قسمت از خبرنامه‌ی Power On اشاره کرده که ایرپاد پرو در سال ۲۰۲۴ هیچ تغییر سخت‌افزاری نخواهد داشت و در عوض به‌همراه iOS 18، ویژگی «حالت سمعک» به آن اضافه خواهد شد.

ایرپاد اکنون قابلیتی به‌نام Live Listen دارد که در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان بخشی از ویژگی‌های iOS 12 ارائه شد. این ویژگی اساساً آیفون را به میکروفون جهت‌دار تبدیل می‌کند و صدای گرفته‌شده را به‌صورت زنده و بلادرنگ به ایرپاد انتقال می‌دهد.

اپل در سال ۲۰۲۱ قابلیت بهبود مکالمه را به ایرپاد پرو اضافه کرد که حجم صدای دریافتی ازطریق میکروفون را تقویت می‌کند تا وقتی دیگران با او صحبت می‌کنند، صدای آن‌ها را بهتر بشنود. اگرچه قیمت هدفون اپل چندان مقرون‌به‌صرفه نیست اما ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد که نمونه‌ی آن‌ها در دستگاه‌های تخصصی گران‌قیمت دیده می‌شود.

سازمان غذا و دارو ایالات متحده‌ی آمریکا (FDA) در سال ۲۰۲۲ دستورالعمل‌های جدیدی ارائه داد تا به فروشگاه‌های آنلاین اجازه دهد نوعی از سمعک‌ها را بدون معاینه‌ی پزشکی بفروشند.

درحال‌حاضر جزئیات زیادی درمورد ویژگی حالت سمعک در iOS 18 برای کاربران ایرپاد پرو وجود ندارد. طبق برخی گزارش‌ها اپل همچنین درحال کار روی قابلیت تست شنوایی برای ایرپادهای آینده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات