ایرپاد پرو قرار بود با نام «ایرپاد اکستریم» عرضه شود

جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
هدفون اپل ایرپاد پرو نسل دوم / Apple AirPods Pro (2nd Generation)
هدفون‌ ایرپاد پرو اپل قرار بود در ابتدا با نام ایرپاد اکستریم عرضه شود، اما در نهایت پسوند پرو برای آن انتخاب شد.
تبلیغات

چند ماه پیش از رونمایی ایرپاد پرو در اکتبر ۲۰۱۹ (مهر و آبان ۹۸)، کوپرتینویی‌ها می‌خواستند نام مدل حرفه‌ای هدفون‌ اپل را به ایرپاد اکستریم تغییر دهند.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، عنوان ایرپاد اکستریم توسط یکی از مدیران ارشد اپل مطرح شده بود، اما شرکت با وجود مخالفت بسیاری از کارمندان، در نهایت تصمیم گرفت که با برند AirPods Pro ادامه دهد.

اپل در گذشته از کلمه‌ی Extreme در روتر و کارت بی‌سیم مک‌ بوک موسوم‌به ایرپورت اکستریم استفاده کرده است که اولین بار در سال ۲۰۰۳ عرضه و پس از مدتی تولید آن‌ متوقف شد.

عنوان ایرپاد پرو با نام‌گذاری اپل برای محصولات دیگرش همخوانی بیشتری دارد. علاوه‌بر ایرپاد، اپل نسخه‌های معمولی و پرو از گوشی آیفون، آیپد و مک‌بوک را نیز ارائه کرده و احتمالاً در آینده نسخه‌ی معمولی از هدست اپل ویژن پرو رونمایی خواهد شد.

اپل در طول سال‌ها از پسوندهای دیگری مثل مکس و اولترا برای محصولات باکیفیت استفاده کرده است؛ مانند ایرپاد مکس و اپل واچ اولترا.

ایرپاد پرو نسل دوم در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریو و مهر ۱۴۰۱) عرضه شد و یک سال بعد به‌روزرسانی‌هایی با یک کیس شارژ USB-C و چند ویژگی دیگر برای آن ارائه شد و آن را به یکی از بهترین هدفون های بی‌ سیم تبدیل کرد. شایعات حاکی است که ایرپاد پرو نسل سوم در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. هنوز قیمت هدفون نسل بعدی اپل مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات