اپل برای کاهش وابستگی به چین، تولید برخی قطعات ایرپادهای خود را نیز به هند انتقال داد

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایرپادز پرو / AirPods Pro اپل سفید با کیس شارژ
طبق تازه‌ترین خبرها، تأمین‌کنندگان هندی اپل قطعات موردنیاز برای ساخت ایرپادهای این شرکت را نیز تولید می‌کنند.
تبلیغات

اپل به‌دلیل مشکلات اخیر خود با تأمین‌کنندگان چینی، تولید قطعات برخی از محصولات مهم خود را به هند انتقال داده است. این شرکت اخیراً فرایند ساخت آیفون ۱۴ را به هند منتقل کرد و حالا گزارش شده است که شرکت Jabil Inc در این کشور، کیس ایرپادهای غول فناوری اهل کوپرتینو را نیز تولید و برای مونتاژ نهایی به چین و ویتنام ارسال می‌کند.

درحالی‌که فرایند تولید ایرپاد به‌طور‌کامل به خارج از چین منتقل نشده است، به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد محصولات بیشتری در هند تولید کند. با وجود افزایش محدودیت‌های تجاری ایالات‌ متحده و ادامه‌یافتن مسائل مرتبط با کووید، اپل قصد دارد وابستگی خود را به چین کاهش دهد. اکنون تولید برخی قطعات ایرپاد در هند به‌عنوان بخشی از این تلاش‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ اقداماتی که با تولید آیفون ۱۴ در هند آغاز شد‌ه‌اند.

جای تعجب نیست که اپل هند را برای تولید آیفون انتخاب کرده است. به‌گزارش iMore، ناندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور رشد بخش تولید هند را به یکی از اولویت‌های ملی تبدیل کرده است. هند مشوق‌های مالی و حمایت‌های دولتی جدیدی برای شرکت‌های فعال در این کشور در نظر گرفته است. بدین‌ترتیب اپل دلیل بیشتری برای نقل‌مکان به کشور مذکور دارد. همچنین، این‌ اقدام می‌تواند بخشی از مشکلات زنجیره‌ی تأمین چینی آن را برطرف کند.

البته تولید ایرپادهای اپل هنوز به‌طور‌کامل به هند منتقل نشده است. به‌نظر می‌رسد برخی شرکت‌های تولیدی چینی که با اپل همکاری می‌کنند، به‌دنبال تأسیس کارخانه در هند هستند. سازنده‌ی آیفون با Luxshare، یکی از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات ایرپاد، به توافق رسیده است تا یکی از کارخانه‌ی تولیدی تعطیل‌شده در هند را ازآنِ خود کند.

به‌عبارت‌دیگر، روند تولید کیس ایرپاد در Jabil می‌تواند نشانه‌ای از تصمیم اپل برای انتقال فرایند ساخت این محصول به هند باشد. متنوع‌شدن تأمین‌کنندگان اپل برای خریداران محصولات این شرکت خبر بسیار خوشی است؛ زیرا وابستگی این شرکت به چین باعث توقف عرضه‌ی آیفون در دوران گسترش کووید شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات