اندروید به‌زودی جابه‌جایی خودکار هدفون در بین دستگاه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند

جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل می‌گوید به‌زودی قابلیت جابه‌جایی خودکار در بین دستگاه‌ها را برای برخی از ایربادهای بی‌سیم فراهم می‌کند. این قابلیت مشابه یکی از ویژگی‌هایی است که iOS از چند سال پیش ارائه می‌دهد.
تبلیغات

دستگاه‌های اندرویدی پس از مدت‌ها انتظار سرانجام قرار است به قابلیت جابه‌جایی صدا برپایه‌ی بلوتوث مجهز شوند. کاربران سیستم‌عامل iOS سال‌ها است به این قابلیت دسترسی دارند. به موجب تغییرات جدید درصورتی که از ایربادهای سازگار با Fast Pair اندروید استفاده کنید، مجبور نیستید دائما در تنظیمات بلوتوث مشغول جست‌و‌جو برای دستگاه‌ها شوید. در واقع به‌لطف Fast Pair می‌توانید سریعا دستگاه مقصد را از گوشی اندرویدی به تبلت (یا برعکس) تغییر دهید.

قابلیت Fast Pair مدت‌ها است به کاربران اندروید امکان می‌دهد بدون مراجعه به بخش تنظیمات گوشی، در زمانی سریع دستگاه را با ایرباد بی‌سیم جفت کنند. اکنون گوگل در حال به‌روزرسانی Fast Pair است تا جابه‌جایی بین چند دستگاه را به‌راحتی امکان‌پذیر کند. البته این قابلیت جدید صرفاً در ایربادهایی ارائه می‌شود که از آن پشتیبانی کنند.

از زمان معرفی قابلیتی مشابه در ایرپاد اپل و سیستم‌عامل iOS، کاربران اندروید همواره خواستار اضافه شدن امکان جابه‌جایی در بین دستگاه‌ها بوده‌اند.

دیجیتال ترندز می‌نویسد برخلاف قابلیتی که اپل ارائه می‌دهد، نسخه‌ی اندروید محدود به دستگاه‌های اختصاصی گوگل نیست. مشخصاً گوگل در پیکسل بادز پرو از این قابلیت استفاده‌ی گسترده‌ای می‌کند، بااین‌حال هدفون‌های دیگری که توسط شرکت‌هایی مثل سونی و JBL ساخته شده‌اند نیز از Fast Pair پشتیبانی می‌کنند. البته گوگل دستگاه‌های اختصاصی خود را در اولویت قرار می‌دهد. این قابلیت تا چند هفته‌ی دیگر برای هدفون‌های شرکت‌های متفرقه دردسترس قرار نمی‌گیرد.

نحوه‌ی کارکرد قابلیت جابه‌جایی در بین دستگاه‌ها، وابسته به اولویت‌بندی‌ است. به بیانی بهتر، اگر درحالی‌که مشغول تماشای ویدئو روی تبلت هستید اعلانی در گوشی دریافت کنید، هدفون به‌صورت خودکار به گوشی متصل نمی‌شود؛ چون ویدئو اولویت بالاتری نسبت‌به نوتیفیکیشن دارد. کاربر می‌تواند با مراجعه به منوی تنظیمات اولویت‌های خود را تعیین کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات