ایرپاد پرو ۲ اپل احتمالاً به حسگرهای ردیابی سلامت مجهز خواهد شد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً اپل تصمیم گرفته، قابلیتی را که سامسونگ در سال ۲۰۱۸ مورد آزمایش قرار داد، در ایرپاد پرو ۲ ارائه دهد. بدین ترتیب انتظار می‌رود این محصول از حسگرهای ردیاب فعالیت‌های ورزشی بهره ببرد.
تبلیغات

ایرپادهای اصلی اپل تا‌ کنون چندین‌‌ بار به‌روزرسانی شده و درحال‌حاضر نسل سوم این محصول نیز در‌ دسترس خریداران قرار دارد؛ اما ایرپاد پرو که محصولی بسیار موفق محسوب می‌شود هنوز ارتقاء پیدا نکرده است. مطمئناً اپل عجله‌ای برای بهره گرفتن از طراحی مجدد در ایرپاد پرو نداشت زیرا این محصول محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارد. ایرپاد پرو همین حالا هم از قابلیت‌های پیشرفته و جذابی مثل Spatial Audio و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

به گزارش فون‌آرنا، شایعاتی در‌ مورد معرفی ایرپاد پرو ۲ در اواخر سال جاری منتشر شده است. همچنین امکان دارد این محصول همراه با آیفون ۱۴ رسماً رونمایی شود. تا این لحظه اطلاعات زیادی در‌ مورد مدل بعدی ایرپاد پرو بعدی اپل وجود ندارد، اما تحلیلگران مدعی شده‌اند که شرکت اهل کوپرتینو این محصول را بازطراحی و ساقه‌های میکروفون این محصول را به‌طور کامل حذف خواهد کرد.

اکنون اطلاعات مختصری از جانب مارک گورمن و دبی وو از بلومبرگ منتشر شده که نشان می‌دهد ایرپاد پرو ۲ از حسگرهای تناسب اندام بهره خواهد برد. ظاهراً کاربران قادر خواهند بود با استفاده از این محصول، تمرین‌های ورزشی خود را بدون نیاز به ساعت هوشمند اپل، ردیابی کنند. البته با شناختی که از اپل داریم، احتمالاً حسگرهای جدید ایرپاد پرو ۲ به‌نحوی طراحی خواهد شد که در‌ صورت جفت شدن با اپل واچ، بهترین عملکرد را ارائه دهد.

شایان‌ ‌ذکر است که استفاده از حسگرهای تناسب اندام را پیش از این در سامسونگ Gear IconX ۲۰۱۸ دیده بودیم؛ محصولی که به‌عنوان یک هدفون کاملاً خودمختار معرفی شد. Gear iconX از چهار گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد که می‌توان از آن برای ذخیره‌ی موسیقی و همچنین ثبت اطلاعات حسگرهای ردیاب تمرین‌های ورزشی استفاده کرد.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد سامسونگ با معرفی گلکسی بادز جدید و همچنین گلکسی بادز ۲، تصمیم گرفته استفاده از قابلیت‌های ردیاب تناسب اندام را در این محصول کنار بگذارد. احتمالاً سامسونگ به‌دلیل بروز برخی مشکلات یا عدم علاقه‌ی مشتریان به این قابلیت‌ها، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده باشد. حال باید دید اپل چگونه با چالش‌هایی که در‌ مورد IconX به‌وجود آمد، مواجه خواهد شد و چه راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه خواهد داد.

تحلیلگران محبوب اپل یعنی مینگ‌چی‌کو، اعلام کرده تراشه‌ی H1 در نسل فعلی ایرپاد در مدل جدید ایرپاد پرو ۲ با نسخه‌ی جدید این پردازنده جایگزین خواهد شد. H1 مسئول پخش صدای ایرپادها و حذف نویز است. ظاهراً این ارتقاء به‌‌ شما اجازه خواهد داد از صدای LossLess Audio (صدای بدون افت کیفیت) در ایرپاد پرو ۲ جدید لذت ببرید. اپل در اواخر سال ۲۰۲۱ قابلیت LossLess Audio را به سرویس اپل‌موزیک اضافه کرد و بنابراین مجموعه‌ی سخت‌افزارهای این شرکت نیز باید به این پیشرفت دست یابند.

در‌ نهایت همچنان انتظار داریم که قاب شارژ ایرپاد پرو ۲ مثل قاب ایرپاد ۳، از قابلیت مقاومت در‌ برابر نفوذ آب بهره ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات