نسخه بتای فرم‌ور ایرپاد از ارائه قابلیت Conversation Boost در آینده نزدیک حکایت دارد

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود آخرین نسخه بتای فِرم‌ور ایرپاد پرو شامل پشتیبانی از قابلیت Conversation Boost است؛ فناوری جدیدی که باعث می‌شود مکالمات افراد با مشکلات شنوایی خفیف تا متوسط بهبود یابد.
تبلیغات

اپل هفته گذشته دومین نسخه بتای فِرم‌ور ایرپاد پرو را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد و هیچ اطلاعات درخورتوجهی را در رابطه با جزئیات این به‌روزرسانی ارائه نداد؛ اما قطعا این موضوع مهمی محسوب نمی‌شود؛ زیرا طبق روال معمول، خوره‌های فناوری‌ به‌راحتی با نصب به‌روزرسانی جدید توانسته‌اند برخی از قابلیت‌های جدید آن را کشف کنند. درواقع، قابلیت حائز اهمیت این به‌روزرسانی پشتیبانی از ویژگی Conversation Boost است که می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود مکالمات افراد کم‌شنوا داشته باشد.

پیش‌ازاین، گمان می‌رفت که فِرم‌ور نسخه 4A362b که اواخر هفته گذشته منتشر شد، شامل برخی اصلاحات جزئی در عملکرد باشد؛ اما به‌نظر می‌رسد که با چیزی فراتر از این مواجه هستیم. قابلیت Conversation Boost در خلال کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در خرداد سال جاری اعلام شد. از قرار معلوم، کانورسیشن بوست از فناوری پرتودیسی میکروفون و یادگیری ماشینی برای جداسازی صدای انسان استفاده می‌کند.

این ویژگی طوری تنظیم شده است که روی فردی تمرکز کند که مستقیما در مقابل کاربر صحبت می‌کند تا به موجب آن، تمرکز برای دارندگان ایرپاد پرو را در مکالمات رودررو آسان‌تر کند. این ویژگی همچنین می‌تواند نویزهای محیطی را که حواس کاربر را پرت می‌کند، فیلتر کند و ظاهرا قرار است در پاییز امسال هم‌سو با iOS 15 منتشر شود. افزون‌براین، گفته می‌شود در زمان عرضه تنها محدود به سخت‌افزار ایرپاد پرو است.

اپل در کنفرانس WWDC سال جاری اعلام کرد که ازاین‌پس نسخه‌ی آزمایشی فِرم‌ور ایرپاد را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و در حقیقت، تاکنون دو نسخه بتا از آن را منتشر کرده است. گفتنی است که نسخه اولیه که در ماه جولای منتشر شد، ویژگی‌هایی نظیر FaceTime Spatial Audio و Ambient Noise Reduction را به‌ارمغان می‌آورد. توسعه‌دهندگان می‌توانند آخرین نسخه بتا را با ویژگی کانورسیشن بوست مستقیماً از وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل بارگیری کنند. برای بارگیری به یک گوشی آیفون با سیستم‌عامل iOS 15 و کامپیوتر مک به‌همراه Xcode 13 و یک جفت ایرپاد پرو نیاز خواهد بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با ایرپاد به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات