مینگ‌چی کو: نسل دوم ایرپاد پرو در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته مینگ‌چی کو، اپل احتمالا نسل دوم ایرپاد مجهز به حسگرهای بیشتر را در سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی است اخبار و شایعاتی درباره نسل بعدی هدفون‌های بی‌سیم بسیار محبوب ایرپاد منتشر می‌شود. درواقع، اغلب اطلاعات منتشرشده بر یک اصل واحد اتفاق‌نظر دارند و آن احتمال تغییر طراحی ایرپاد و ایرپاد پرو و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید به این محصول است. سال ۲۰۱۹ اپل مدل جدید هدفون‌ بسیار محبوب ایرپاد پرو را رونمایی کرد. این هدفون با ارائه قابلیت‌هایی ازجمله حذف نویز فعال و کیفیت صوتی بهتر در‌مقایسه‌با ایرپاد معمولی، فروش بسیار مناسبی تجربه کرده است. بااین‌حال، تقریبا دو سال از معرفی آن می‌گذرد و اپل خود را برای رونمایی نسل دوم این محصول آماده می‌کند‌.

اپل‌اینسایدر با استناد به گفته‌های مینگ‌چی کو گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد اپل عرضه نسل دوم ایرپاد پرو را در سال آینده میلادی مغتنم دانسته است و از قرار معلوم، قصد دارد این محصول را به حسگرهای بیشتری مجهز کند. اعتقاد بر این است این ویژگی‌ها سبب افزایش فروش ایرپاد پرو و حفظ سلطه اپل بر بازار پوشیدنی‌ها و هدفون‌ها خواهد شد.

مینگ‌چی کو در گزارشی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید کل محموله‌های اپل از دستگاه‌های TWS (هدفون‌های کاملا بی‌سیم) در سال آینده میلادی به بیش از صدمیلیون واحد خواهد رسید. پیش‌از‌این، وی به‌دلیل کاهش تقاضا پیش‌بینی میزان حمل‌و‌نقل ایرپاد را برای بازه ۲۰۲۱ به ۷۰ تا ۷۵ میلیون واحد کاهش داده بود؛ البته اپل همچنان با فاصله درخورتوجهی از رقبا، سهم عمده بازار هدفون‌های بی‌سیم را دراختیار خواهد داشت. بااین‌حال، گفته می‌شود رقبا فروششان را بهبود داده‌اند و احتمالا رقابت را کمی نزدیک‌تر خواهند کرد.

کو معتقد است پلتفرم ایرپاد مزیتی رقابتی در توانایی رشد مداوم از‌طریق پیشرفت‌های اکوسیستم نظیر دستیار هوشمند سیری یا از ایجاد ابتکارات جدید همچون نظارت بر سلامت دارد. گفته می‌شود اپل حسگرهای حرکتی پیشرفته‌تری را در بهترین محصول پوشیدنی صوتی‌اش ادغام می‌کند و می‌توان در چشم‌انداز محصولات صوتی اپل استفاده از از فناوری بیومتریک را متصور بود. به‌ادعای کو، در آینده استفاده از برند دوگانه (بیتس و ایرپاد) برای اپل بسیار مهم خواهد بود.

مینگ‌چی کو می‌افزاید ایرپاد با قیمت گران‌تر کاربران دستگاه‌های اپل را هدف قرار می‌دهد و هدف آن‌ها ارائه نوآوری جدید برای افزایش ارزش افزوده است. درمقابل محصولات بیتس با قیمت ارزان‌تر، کاربران دستگاه‌های اپل و غیراپل را هدف قرار می‌دهند و سهم بازار این شرکت را افزایش خواهند داد.

برای یادآوری، بیتش ماه گذشته جدیدترین هدفون بی‌سیم خود، استودیو بادز را رونمایی کرد. استودیو بادز نخستین محصول بیتس است که از جفت‌شدن با یک لمس در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS و هم‌زمان از قابلیت Find My در اندروید پشتیبانی می‌کند.

جالب است بدانید جدیدترین هدفون بی‌سیم بیتس از تراشه ۲۲ نانومتری مدیاتک به‌جای تراشه H1 اپل استفاده می‌کند. کو معتقد است استفاده از این تراشه مزیت‌هایی ازجمله کاهش زمان توسعه و هزینه‌های کمتر و تمایز از هدفون‌های ایرپاد دارد. علاوه‌بر‌این، گفته می‌شود درصورت رضایت از عملکرد تراشه مذکور، اپل می‌تواند همکاری‌اش را با مدیاتک گسترش دهد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات