دیجی‌تایمز: تأمین‌کنندگان اپل تولید SiP نسل سوم ایرپاد را آغاز کرده‌اند

شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی دیجی‌تایمز، حداقل هفت تأمین‌کننده اپل تولید برد مدار چاپی محصولات آینده این شرکت از جمله نسل سوم ایرپاد را آغاز کرده‌اند؛ هدفون کاملاً بی‌سیمی که احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل در حال توسعه‌ی عضو دیگری از سری هدفون‌های‌ بی‌سیم خود موسوم به ایرپاد ۳ است. شواهد نشان می‌دهد که سومین نسل ایرپاد مشابه ایرپاد پرو فعلی، دارای ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل تعویض است؛ اما برای کاهش قیمت، از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال برخوردار نخواهد بود. از قرار معلوم، تأمین‌کنندگان در حال توسعه‌ی system-in-packageا(SiP) برای استفاده در ایرپاد بعدی هستند و ظاهراً SiP یادشده همانند مدل پرو از تراشه‌ی H1 برای بهبودهای صوتی بهره می‌برد. MacRumors با استناد به منابع دیجی‌تایمز گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد تأمین‌کنندگان اپل نظیر Zhen Ding، Nan Ya  Zhen Ding، Unimicron، Kinsus، LG Innotek، Semco، AT&S تولید محموله‌های بستر BT را برای نسل بعدی محصولات اپل از جمله ایرپاد، اپل واچ و آیفون آغاز کرده است؛ محصولاتی که همگی از ماژول‌ SiP (سیستم در پکیج) استفاده می‌کنند.

مارک گرمِن و دبی وو از بلومبرگ قبلاً گزارش داده بودند که نسل سوم ایرپاد در سال جاری میلادی با طراحی مشابه ایرپاد پرو کنونی رونمایی و روانه‌ی بازار خواهد شد. در واقع این اولین به‌روزرسانی ایرپاد استاندارد از مارس ۲۰۱۹ محسوب می‌شود؛ ایرپادی که طراحی‌اش را از نخستین نسل خود وام می‌گرفت و تفاوت آن در استفاده از تراشه H1 برای جفت‌سازی بهتر با محصولات اپل و فرامین سیری، حداکثر ۵۰ درصد زمان مکالمه بیشتر خلاصه می‌شد.

در حال حاضر نسل دوم ایرپاد مبتنی بر شارژ سیمی با برچسب قیمتی ۱۵۹ دلار به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که نسخه‌ی دارای کیس شارژ بی‌سیم ۱۹۹ دلار قیمت دارد و در نهایت، نسخه‌ی پرو وجود دارد که با قیمت ۲۴۹ دلار قابل سفارش است. اعتقاد بر این است که ایرپاد ۳ می‌تواند قیمتی بین این سه محصول داشته باشد و همین امر احتمالاً به فروش درخور توجه آن منجر می‌شود. در مورد ایرپاد پرو، گفته می‌شود این محصول از قابلیت ردیابی تناسب اندام پشتیبانی خواهد کرد و ممکن است طراحی جمع‌وجور مشابه هدفون‌ بیتس استودیو بادز داشته باشد.

طبق گزارش‌های قبلی و با استناد به منابع نزدیک به زنجیره تأمین، نسل دوم ایرپاد پرو (AirPods Pro) به یک کیس شارژ بازطراحی‌شده مجهز می‌شود. ادعا می‌شود کیس جدید ۲۱ میلی‌متر ضخامت، ۴۶ میلی‌متر ارتفاع و ۵۴ میلی‌متر عرض خواهد داشت؛ درحالی‌که کیس شارژ ایرپاد پرو کنونی دارای ارتفاع ۴۵٫۲ میلی‌متر و عرض ۶۰٫۶ میلی‌متر است. احتمالاً بدنه‌ی کیس جدید کمی باریک‌تر خواهد بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات