تصاویر افشاشده طراحی نسل سوم ایرپاد را نشان می‌دهند

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل سوم ایرپاد را با طراحی جدید در رویداد ماه مارس رونمایی کند. تصاویر افشاشده می‌تواند اطلاعات زیادی از طراحی آن به‌دست دهد.
تبلیغات

تاکنون، شایعات متعددی از معرفی نسل بعدی هدفون‌های بی‌سیم اپل در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی منتشر شده است و گمان می‌رود غول دنیای فناوری در رویداد مارس ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰)، درکنار محصولاتی همچون ردیاب ایرتگ و آیپد پرو، سومین نسل ایرپاد را نیز معرفی کند. حال افشاگری در توییتر تصاویری از این محصول را به‌اشتراک گذاشته است که از قرار معلوم، مؤلفه‌های طراحی آن شباهت بسیاری به ایرپاد پرو کنونی دارد.

به‌گزارش MacRumors، این تصاویر از یکی از تأمین‌کنندگان دریافت شده و شواهد حاکی از آن است که اپل قصد دارد مدل استاندارد را در کالبد و قابلیت‌های به‌روز کند. گفته می‌شود طراحی ایرپاد نسل سوم مشابه ایرپاد پرو فعلی، ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی تعویض‌شدنی خواهد داشد؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال بی‌بهره خواهد بود. برای یادآوری، خط‌تولید فعلی شامل ایرپاد استاندارد مجهز به محفظه‌ی شارژ سیمی با قیمت ۱۵۹ دلار یا محفظه‌ی شارژ بی‌سیم با قیمت ۱۹۹ دلار و ایرپاد پرو با محفظه‌ی شارژ بی‌سیم با قیمت ۲۴۹ دلار است.

تصویر مفهومی از ایرپاد ۳

تصاویر مذکور را حساب توییتری Duanrui1205 به‌اشتراک گذاشته و ظاهر با گزارش‌های بلومبرگ و شایعات اخیر هم‌سو است. در گذشته، این افشاگر اطلاعات دقیقی منتشر کرده است و همین امر به اعتبار تصاویر می‌افزاید. بااین‌حال، تا زمان انتشار اخبار موثق یا معرفی محصول، باید به این تصاویر به دید شایعه اتکا کرد.

طبق گزارش‌های قبلی و با استناد به منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین، ادعا می‌شود اهالی کوپرتینو مدتی است که سفارش تولید قطعات ایرپاد را به تأمین‌کنندگان داده‌اند و احتمالا حافظه‌ی فلش NOR موردنیاز هدفون‌های بی‌سیم را به‌صورت انحصاری شرکت Winbond تأمین می‌کند. منابع مذکور خاطرنشان می‌کنند تولیدکننده‌ی مستقر در تایوان خطوط تولید فلش NOR را در بازه‌ی زمانی شش‌ماهه کاملا به تأمین نیازهای اپل اختصاص داده است.

هفته‌ی گذشته، افشاگری چینی گزارش داد اپل در حال برنامه‌ریزی است تا نخستین رویداد سال جدید را ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (۳ فروردین ۱۴۰۰) برگزار کند. انتظار می‌رود در این رویداد محصولاتی، ازجمله ایرتگ و آیپد پرو و احتمالا نسل سوم ایرپاد معرفی شود. همچنین، اپل مشغول کار روی نسل دوم ایرپاد پرو است که گفته می‌شود با ازبین‌بردن ساقه، ایرپاد پرو بعدی می‌تواند طراحی گِرد داشته باشد که آن را بیشتر به هدفون‌های بی‌سیم شرکت‌هایی مانند گوگل و سامسونگ شبیه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات