Nothing از Concept 1 برای نمایش فلسفه طراحی هدفونش پرده‌برداری کرد

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Nothing، استارتاپ کارل پی، هم‌بنیان‌گذار وان پلاس، طراحی مفهومی جدیدی با عنوان Concept 1 را معرفی کرده است که قرار نیست به محصول تبدیل شود؛ بلکه تلاش می‌کند فلسفه‌ی طراحی این شرکت را به‌نمایش بگذارد.
تبلیغات

ناثینگ (Nothing) شرکت جدید حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شود که مدتی پیش، کارل پی، یکی از بنیان‌گذاران وان پلاس، آن را بنیان‌گذاری کرده است. ساعاتی پیش، این شرکت طرحی مفهومی با عنوان کانسپت وان (Concept 1) را به‌نمایش گذاشت. براساس گزارش خبرگزاری ورج، Nothing رندری را به‌نمایش گذاشته است که در آن، مشخصه‌های طراحی به‌کاررفته در هدفون‌های تمام‌بی‌سیم (True Wireless) این شرکت دیده می‌شود. نخستین هدفون تمام‌بی‌سیم این برند تابستان امسال از راه می‌رسد.

ظاهراً کانسپت وان را تام هاوارد، مدیر بخش طراحی شرکت ناثینگ طراحی کرده است که در نقش قائم‌مقام بخش طراحی یکی از شرکاری تجاری ناثینگ با نام Teenage Engineering نیز فعالیت می‌کند‌. این نکته را در نظر بگیرید کانسپت وان چیزی نیست که ناثینگ بخواهد تولید و به بازار عرضه کند. حتی فعلا نمی‌دانیم کانسپت وان به‌عنوان محصولی واقعی در‌دسترس قرار دارد یا همه‌چیز صرفاً به طراحی مفهومی خلاصه می‌شود.

فردی‌ به‌نمایندگی از شرکت ناثینگ ایمیلی برای رسانه‌ی ورج فرستاده و در آن گفته است این مشخصه‌های طراحی دنبال خواهند شد و شباهت‌هایی با کانسپت وان دیده خواهد شد؛ اما محصول نهایی ظاهر متفاوتی خواهد داشت. ناثینگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش روشی مشابه اپل در پیش گرفته است. اپل معمولاً برای توصیف برنامه‌های آینده‌اش از عباراتی اغراق‌آمیز استفاده می‌کند که حاوی اطلاعات زیادی نیستند.

به‌نوشته‌ی تک‌کرانچ، طراحی کانسپت وان نیمه‌شفاف و بخشی از رویکردی کلی است که ناثینگ آن را این‌گونه توصیف می‌کند: «نه صفحه‌نمایشی در کار است، نه دستگاهی مستقل؛ صرفاً فناوری‌ِ تقریباً نادیدنی که به ما قدرت می‌دهد تا انسان‌تر باشیم.» اگر ناثینگ واقعا به‌دنبال استفاده از صفحه‌نمایش نباشد، قرار نیست در آینده‌ی نزدیک گوشی هوشمند این شرکت روانه‌ی بازار شود. مدتی پیش به‌دنبال فروش IP برند Essential برخی از تحلیلگران گفتند ناثینگ قصد دارد گوشی بسازد.

برای مشاهده در وضوح اصلی (۵٬۳۳۳×۸٬۰۰۰) روی تصویر بالا کلیک کنید

به‌گفته‌ی ناثینگ‌، کانسپت وان سه مؤلفه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی فلسفه‌ای این شرکت را به‌تصویر می‌کشد‌: سبک‌وزن‌بودن و بی‌دردسر‌بودن و بی‌انتهابودن. ناثینگ اصطلاحاتی به‌کار برده است که اطلاعات خاصی درباره‌ی محصول نهایی به ما نمی‌دهند و عملا بی‌معنی به‌نظر می‌رسند. روش ناثینگ برای معرفی محصولش عجیب است؛ چرا شرکتی باید طراحی مفهومی مرتبط به هدفونی بی‌سیم را به‌نمایش بگذارد که چند ماه دیگر عرضه می‌شود؟

ناثینگ معتقد است در رندر منتشرشده سرنخ‌هایی به‌هم‌پیوسته درباره‌ی طراحی نهایی هندزفری بی‌سیم این شرکت دیده می‌شود. این سرنخ‌ها نکاتی مثل نبود «نام تجاری غیرضروری» و استفاده از مواد اولیه‌ی شفاف را شامل می‌شود. شکل‌و‌شمایل کانسپت وان از چیزهای زیادی الهام گرفته که یکی از آن‌ها «پیپ تنباکوی مادربزرگ» بوده است. کانسپت وان می‌کوشد به‌جای نمایش محصولی خاص، فلسفه‌ی طراحی ناثینگ را نمایان کند. آنچه ناثینگ به‌نمایش گذاشته، تا حدی شبیه به فلسفه‌ی طراحی محصولات Teenage Engineering است.

ناثینگ می‌گوید: «این‌ها اصولی هستند که در چند ماه اخیر تیم طراحی محصولمان را هدایت کرده‌اند. مشتاقیم در تابستان سال جاری میلادی با نخستین محصولمان به شما نشان دهیم که این اصول چگونه رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.». در چند ماه گذشته، کارل پی Nothing را به یکی از شرکت‌های سخت‌افزاری خبرساز تبدیل کرده است. این اتفاق جالبی است؛ خصوصا برای شرکتی که تقریباً اطلاعاتی درباره‌ی محصولات آینده‌اش در‌دسترس قرار نداده. Nothing تاکنون موفق شده است ۲۲ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات