تسلط ایرپاد اپل بر بازار در حال پیشرفت هدفون‌ بی ‌سیم

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق آمار Strategy Analytics، فروش کلی هدفون‌ بی‌‌سیم در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرده و ایرپاد اپل هنوز در صدر است.
تبلیغات

هدفون‌ بی‌سیم در بازار سراسر جهان وجود دارد و افراد زیادی از آن‌ استفاده می‌کنند. این مسئله نشان‌دهنده‌ی پذیرفته شدن این محصول از سوی کاربران و خرید بیشتر آن است. به‌تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که از فروش بالای این محصول خبر می‌دهد.

طبق گزارش 9to5amc و براساس آمار Strategy Analytics درباره‌ی بازار هدفون‌ بی‌سیم و ارزیابی کلی آن، فروش این محصول در ۲۰۲۰ فوق‌العاده بوده است و ایرپاد اپل قدرتمندترین عضو این گروه است. بازار کل این محصول با رشد چشم‌گیر ۹۰ درصدی روبه‌رو شده و هدفون‌ بی‌سیم اپل حدود ۵۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش Strategy Analytics، کل هدست‌ های بلوتوث در سال ۲۰۲۰ فروش بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه داشته‌اند. یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این حوزه، هدفون واقعا بی‌سیم (TWS) است که اپل با خط تولید ایرپاد سهم زیادی از آن را به خود اختصاص داده.

این شرکت تحقیقاتی می‌گوید هدفون‌ استریو بی‌سیم واقعی با افزایش ۹۰ درصدی فروش در سال گذشته همراه بوده‌ و ایرپاد کمی کمتر از ۵۰ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. درادامه نمودار تصویری سهم هر شرکت در بازار هدست بی‌سیم ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید:

البته این افزایش فروش تعجب‌برانگیز نیست. گزارش منتشرشده از شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن به‌عنوان عامل رشد فروش هدفون بی‌سیم در ۲۰۲۰ یاد کرده است. طبق گزارش مذکور، بیشترین درصد فروش در نیمه‌ی دوم سال اتفاق افتاده است.

کن هایرز، مدیر Strategy Analytics، می‌گوید:

دستگاه‌های گروه TWS حجم فروش جهانی را در بخش هدست‌ بلوتوثی افزایش می‌دهند. پاندمی کرونا در نیمه اول سال تقاضا را کم کرد؛ اما فروش در نیمه دوم به‌شدت بیشتر شد. دورکاری به حوزه‌ هدست‌‌ بلوتوث از نظر افزایش فروش سود رسانده است.

ایرپاد هنوز بر بازار تسلط دارد؛ اما این گزارش نشان می‌دهد که با ورود رقبای بیشتر به بازار، سهم آن در حال کاهش است؛ زیرا قیمت بسیاری از محصولات جدید کمتر از هدست‌ بی‌ سیم اپل است.

کن هایرز در این باره توضیح می‌دهد:

اپل در بخش TWS در ۲۰۲۰ برتری نسبت به بقیه را حفظ کرد؛ اما با تشدید رقابت سهم آن کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود رقابت شدیدی از سوی شیائومی، سامسونگ و هواوی در سال ۲۰۲۱ وجود داشته باشد. بازار هدفون TWS در حال حاضر بسیار شلوغ است و با وجود چشم‌انداز فروش قوی، به‌طور حتم در سال‌های آینده ادغام خواهد شد.

اپل به‌تازگی با عرضه ایرپاد مکس، خط تولید خود را بیشتر از قبل گسترش داده است. با قابلیت‌های جدید و کیفیت فوق‌العاده محصول جدید، این روش دیگری است که اپل می‌تواند سهم بیشتری از بازار به خود اختصاص بدهد.

در مورد چشم‌انداز هدفون‌ بلوتوث، Strategy Analytics معتقد است که فضای زیادی برای رشد وجود دارد. این شرکت تخمین می‌زند در سراسر دنیا، از هر ۱۰ کاربر تنها یک نفر هدست بلوتوث دارد.

ویل-پتری اوکوناو، دستیار مدیر Strategy Analytics، می‌گوید:

هنوز پتانسیل زیادی در بازار هدست بلوتوث وجود دارد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که پایه نصب و نفوذ هدست‌ بلوتوث هنوز کم است. کمتر از یک نفر در میان ۱۰ کاربر در سراسر جهان دارای هدست بلوتوث هستند؛ بنابراین هنوز فضای قابل توجهی برای رشد وجود دارد. ازآنجاکه فروشندگان پیشرو، دیگر هدست‌ باسیم را در کنار تلفن‌های هوشمند جدید قرار نمی‌دهند، ما شاهد پتانسیل زیادی برای هدست‌ بلوتوث هستیم.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی رونق بازار هدفون بلوتوث چیست؟ آیا در آینده شرکت‌های دیگر می‌توانند در فروش هدست‌ بی‌سیم از اپل پیشی بگیرند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات