شایعه: نسل بعدی آیفون SE و ایرپاد پرو در سال ۲۰۲۱ از راه خواهد رسید

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل نسل بعدی ایرپاد پرو را با کیس شارژ بازطراحی‌شده و نسل سوم آیفون SE را در بازه‌ی زمانی سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

اپل بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی، فروردین سال جاری آیفون SE جدید را با طراحی کلاسیک شبیه به آیفون ۸ و پردازنده‌ی قدرتمند A13 رونمایی کرد. با وجود شایعات قبلی مبنی بر عرضه‌ی احتمالی مدل پلاس در ابتدای سال آینده، عده‌ای از تحلیل‌گران بر این باورند که اپل از ارائه‌ی مدل پلاس صرف ‌نظر کرده است. اپل‌اینسایدر با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara، گزارش داده است که احتمالا نسل سوم آیفون SE به‌ همراه نسل بعدی ایرپاد پرو در سال ۲۰۲۱ رونمایی و روانه‌ی بازار خواهد شد.

بر اساس این گزارش و به نقل از منابع آگاه به زنجیره‌ی تأمین، نسل دوم ایرپاد پرو (AirPods Pro) به یک کیس شارژ بازطراحی‌شده مجهز می‌شود. این گزارش ادعا می‌کند که کیس جدید ۲۱ میلی‌متر ضخامت، ۴۶ میلی‌متر ارتفاع و ۵۴ میلی‌متر عرض خواهد داشت؛ درحالی‌که کیس شارژ ایرپاد پرو کنونی دارای ارتفاع ۴۵٫۲ میلی‌متر و عرض ۶۰٫۶ میلی‌متر است. ظاهرا بدنه‌ی کیس جدید کمی باریک‌تر خواهد بود.

گزارش مذکور جزئیات بیشتری در مورد ایرپاد پرو و آیفون SE ارائه نداده است؛ اما مارک گورمن از بلومبرگ، قبلا گزارش داده بود که غول دنیای فناوری قصد دارد نسل دوم ایرپاد پرو را با حذف ساقه‌ی متصل به گوشی‌های هدفون، به‌صورت کوچک‌تری بازطراحی کند؛ اما هنوز احتمال معرفی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفته می‌شود ایرپاد پرو بعدی می‌تواند طراحی گِرد داشته باشد که آن را بیشتر به هدفون‌های بی‌سیم شرکت‌هایی مانند گوگل و سامسونگ شبیه خواهد کرد. در این میان، تصاویر احتمالی سخت‌افزار داخلی نسل بعدی ایرپاد پرو منتشر شده که در آن از کابل‌های یکسانی استفاده نمی‌شود. ادعا می‌شود کوپرتینویی‌ها احتمالا ایرپاد پرو را با دو اندازه‌ی متفاوت راهی بازار خواهند کرد.

بر اساس شایعات قبلی، اپل در حال توسعه‌ی عضوی دیگری از خانواده‌ی هدفون‌ بی‌سیم خود موسوم به ایرپاد پرو لایت است. شواهد حاکی از آن است که ایرپاد پرو لایت مشابه ایرپاد پرو فعلی، دارای ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل تعویض است؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال برخوردار نخواهد بود. علاوه بر این، یک تأمین‌کننده مستقر در کره جنوبی توسعه‌ی system-in-packageا(SiP) برای استفاده در ایرپاد جدید را آغاز کرده است و گفته می‌شود SiP یادشده همانند مدل پرو از تراشه‌ی H1 برای بهبودهای صوتی بهره می‌برد.

طرح مفهومی از نسل سوم آیفون SE

تاکنون، بیشتر شایعات درباره‌ی نسل بعدی آیفون SE یا مدل پلاس آن، به نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۵ اینچی یا ۶٫۱ اینچ معطوف هستند و طبق گزارش قبلی مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، مدل جدید آیفون Se قرار نیست اوایل سال آینده عرضه شود. در مقابل، برخی از تحلیل‌گران معتقدند اپل قصد ندارد در آینده‌ای نزدیک این گوشی را به‌روز کند و  تاکنون هیچ گفتگویی در این باره با تأمین‌کنندگان صورت نگرفته است. در ماه آوریل (فروردین)، مینگ‌چی کو اعلام کرد که عرضه‌ی آیفون SE با نمایشگر بزرگ‌تر، با تأخیر مواجه شده است و احتمالا در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد.

پیش‌تر، فروشگاه Best Buy محافظ صفحه‌نمایش آیفون SE پلاس را افشا کرده بود که ظاهری تقریبا شبیه آیفون ۸ پلاس داشت. همچنین تحلیل‌های پیشین مینگ‌چی کو از عرضه‌ی آیفون SE جدید در ابتدای سال آینده حکایت داشتند. گزارش اپل‌اینسایدر از مدل آینده به‌عنوان «نسل سوم آیفون SE» یاد می‌کند و این احتمال وجود دارد که اپل مانند نسل دوم آیفون SE بخواهد آن را به نمایشگر ۴٫۷ مجهز کند. برای یادآوری، اپل ایرپاد پرو کنونی را در اواخر اکتبر ۲۰۱۹ و نسل دوم آیفون SE را در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۱۳۹۹) روانه بازار کرد.

Mac Otakara هفته‌ی گذشته اطلاعات زیادی از محصولات اپل برای عرضه در سال جدید میلادی منتشر کرد. طبق این گزارش‌ها، اپل احتمالا آیپد مینی و نسل نهم آیپد ارزان‌قیمت را با زبان طراحی الهام‌گرفته از آیپد ۳ در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱، همره‌ با نسل جدید آیپد پرو مجهز به نمایشگر mini LED رونمایی می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود سری آیفون ۱۳ به ناچ باریک‌تر و لنزهای یکپارچه با سطح ماژول دوربین مجهز شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات