مونتاژ کننده‌های چینی ایرپاد مکس را در خاک ویتنام تولید می‌کنند

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل به‌منظور کاهش وابستکی به کشور چین، تولید ایرپاد مکس را به ویتنام منتقل کرده است؛ اما هنوز شرکت‌های چینی آن را مونتاژ می‌کنند.
تبلیغات

اپل سه شنبه‌ی گذشته سرانجام اولین هدفون دورگوشی برند ایرپاد مکس (Airpod Max) را با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی رونمایی کرد تا به انبوهی از شایعات در مورد این هدفون خاتمه دهد. حال گفته می‌شود که اپل به‌منظور کاهش وابستگی به چین هدفون جدیدش را به‌صورت کامل در کشور ویتنام تولید می‌کند.

با ادامه پیدا کردن تنش‌ تجاری ایالات متحده و چین، تعداد زیادی از شرکت‌ها از جمله اپل قصد دارند خطوط تولید خود را از چین به کشورهایی دیگر منتقل کنند و اکنون اپل با تولید ایرپاد مکس در ویتنام قصد دارد این روند را ادامه دهد؛ اما باید به این نکته اشاره کرد ایرپاد هنوز به وسیله‌ی شرکت‌های چینی در ویتام تولید می‌شود.

به گفته‌ی خبرگزاری دیجی‌تایمز و منابع زنجیره تأمین، هدفون‌های یاد شده را شرکت‌های چینی Luxshare Precision Industry و Goertek مونتاژ می‌کنند. منابع ناشناس اذعان دارند که این دو شرکت با وجود همکاری با شرکت تایوانی Inventec، رقبای تایوانی را در مونتاژ ایرپاد مکس شکست داده و عمده تولید ایرپاد را برعهده گرفته‌اند. در ادامه دیجی‌تایمز ادعا می‌کند که تولید ایرپاد مکس در ویتنام حاکی از انتقال تولیدکنندگان اپل به کشورهای دیگر است و گفته می‌شود که تولید آیفون در هند در حال افزایش است.

بااین‌حال چین هنوز یکی از مهم‌ترین کشورهای تولیدی برای اپل و سایر شرکت‌ها محسوب می‌شود و به‌تازگی مشخص شده است که اپل پس از لغو محدودیت‌های ویروس کرونا، به کارکنانی که تولید و کار خود در چین را از سر می‌گیرند پاداش پرداخت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات