ایرباد جدید شرکت بوز به‌نام QuietComfort به‌عنوان رقیبی جدی برای ایرپادز پرو به بازار عرضه می‌شود

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم شرکت بوز پس از تغییر و تحول‌های متعدد احتمالا به‌زودی با نام QuietComfort به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

منابع متعدد خبری ادعا می‌کنند که ایرباد تمام‌بی‌سیم جدیدی به‌عنوان رقبای جدی اپل ایرپادز پرو به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. این ایرباد محصول شرکت مشهور بوز (Bose) است و احتمالا QuietComfort نام خواهد گرفت. به گفته‌ی برخی از رسانه‌ها، ویدیوی معرفی ایرباد جدید شرکت بوز با قابلیت‌های حرفه‌ای حذف نویز چندی پیش در یوتیوب آپلود و سپس به‌سرعت حذف شد.

بوز از سال‌ها پیش به‌عنوان یکی از رهبران بازار هدفون‌های مجهز به قابلیت حذف نویز شناخته می‌شود. سری محصولات QuietComfort این شرکت، سطح بالایی از حذف نویز را به کاربر ارائه می‌کنند که منجر به فروش بالا و انتخاب آن‌ها ازسوی کاربران حرفه‌ای شد.

نسل قبلی هدفون‌های نویز کنسلینگ QuietComfort در تصمیمی عجیب ازسوی شرکت سازنده، به‌جای QuietComfort 35 با نام Noise Cancelling Headphones 700 به بازار عرضه شد. به‌خاطر همان نام‌گذاری، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که نسخه‌ی توگوشی هدست‌های جدید هم به‌نام Noise Cancelling Earbuds 700 به بازار عرضه شود. البته رسانه‌هایی همچون CNET ادعا می‌کنند که طبق ویدیوی منتشرشده، ایرباد جدید به‌نام QuietComfort Earbuds به بازار عرضه خواهد شد.

رسانه‌ی CNET با استناد به ویدیویی که خرده‌فروشی استرالیایی Harvey Norman به‌صورت اتفاقی در یوتیوب منتشر کرد، ادعا می‌کند که ایرباد جدید بوز با همان برندینگ QuietComfort به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه‌ی گزارش به رونمایی دو مدل هدست تمام‌بی‌سیم از بوز در سال گذشته اشاره می‌شود. یکی از آن‌ها که به‌نام Earbuds 500 معرفی شد اکنون Smorts Earbuds نام دارد. ایرباد مذکور قرار بود در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود که عرضه‌ی نهایی آن با تأخیر به سال جاری موکول شد. نسخه‌ی دیگر یعنی Noise Cancelling Earbuds 700 نیز قرار بود امسال به بازار بیاید و کاربران منتشر عرضه‌ی دو مدل هم‌زمان در ابتدا سال بودند. به‌هرحال تا ماه جولای که ویدیوی مذکور در یوتیوب منتشر شد، هنوز خبری از هدست‌های تمام‌بی‌سیم بوز نبود. درنهایت همین ویدئو، احتمال نزدیک بودن رونمایی را افزایش می‌دهد.

بازار هدفو‌ن‌های تمام‌بی‌سیم توگوشی اکنون رقابت شدیدی را تجربه می‌کند. مدل‌هایی در انواع دسته‌های قیمتی در بازار وجود دارند، اما پنج برند،‌ سهم عمده‌ی فروش را به خود اختصاصی داده‌اند. اپل، شیائومی، سامسونگ، جبرا و JBL بیشترین فروش را در بازار دارند. البته در میان آن‌ها اپل با فاصله‌ی بسیار زیادی رکورد فروش را دراختیار دارد.

برندهای حرفه‌ای و بزرگی مانند Audio-Technica, Beyerdynamic, Master & Dynamic و Sennheiser تاکنون موفق به کسب سهم زیادی از بازار هدفون‌های تمام‌بی‌سیم نشده‌اند. هیچ‌یک از برندهای باسابقه‌ی صنعت موسیقی و صدا، سهمی بیشتر از ۰/۳ درصد از بازار مذکور ندارند. درنهایت کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر برندی را بتوان دارای ظرفیت تغییر اساسی در بازار دانست، آن برند بوز است. باید منتظر رونمایی و معرفی ایرباد جدید این شرکت باشیم تا شاید رقیبی جدی برای ایرپادز پرو به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات