هدفون گیمینگ ریزر بلک شارک V2 معرفی شد

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
بلک شارک V2 هدفون گیمینگ جدید و ۱۰۰ دلاری ریزر است که درایور ۵۰ میلی‌متری TriForce Titanium دارد و از فناوری حذف نویز غیرفعال پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

ریزر چند روز پیش‌ رسما هدست گیمینگ جدیدی با عنوان بلک‌شارک وی ۲ (Razer BlackShark V2) را برای علاقه‌مندان به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی معرفی کرد. این هدفون پرچم‌دار از درایور ۵۰ میلی‌متری اختصاصی ریزر با نام Razer TriForce Titanium و میکروفون باکیفیت HyperClear ریزر برخوردار است و از USB Sound Card پشتیبانی می‌کند. ریزر از حضور فناوری «حذف نویز پسیو پیشرفته» در محصول جدیدش برای ازبین‌بردن صدای محیط خبر می‌دهد. عرضه‌ی ریزر بلک‌شارک V2 از دو روز پیش با قیمت ۱۰۰ دلار آغاز شده است.

ریزر در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود می‌گوید بلک‌شارک V2 کیفیت صدای بسیار مناسبی به گوش گیمرها می‌رساند و تجربه‌ی بازی‌کردن را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر می‌کند. سَری‌های این هدفون جدید دیافراگم‌هایی با پوششی از جنس تیتانیوم دارند که هنگام همکاری با درایور ۵۰ میلی‌متری TriForce Titanium می‌توانند فرکانس‌های صوتی را از یکدیگر تشخیص دهند. این رویکرد در طراحی باعث می‌شود بلک‌شارک V2 بتواند صداهای بلند و متوسط و آرام در حال پخش را جداگانه تنظیم کند.

هدفون جدید ریزر از فناوری THX Spatial Audio پشتیبانی می‌کند که با منابع صدای استریو و ۵٫۱ و ۷٫۱ سازگاری دارد. فناوری THX Spatial Audio جهانی متشکل ‌از صدا را مدل‌سازی می‌کند که در آن صدای ۳۶۰ درجه ارائه می‌شود. به‌لطف این فناوری، گیمر در فضای بازی غوطه‌ور می‌شود. برای مثال، یکی از مزیت‌های THX Spatial Audio این است که می‌توانید محل دشمنانتان را قبل از اینکه آن‌ها را ببینید، ازطریق شنیدن صدایشان تشخیص دهید.

نیم رخ هدفون گیمینگ ریزر بلک شارک وی 2 / Razer BlackShark V2

از میکروفون به‌کاررفته در بلک‌شارک V2 با نام کامل HyperClear Cardioid Microphone یاد می‌شود که از USB Sound Card پشتیبانی می‌کند. میکروفون به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به‌جای دریافت صدا از تمام محیط اطراف، صرفاً روی ناحیه‌ای خاص تمرکز و صدای آنجا را دریافت کند. این رویکرد باعث کاهش حذف صدای محیط برای کسانی می‌شود که در طرف دیگر در حال گوش‌دادن به حرف‌های شما هستند.

قابلیت USB Sound Card امکان می‌دهد از روش‌های کنترلی پیشرفته‌ی میکروفون برای تنظیم دقیق صدایی استفاده کنید که ضبط می‌شود. از بین حالت‌هایی که با این روش ارائه می‌شود، می‌توانیم به Mic Boost ،Voice Gate ،Volume Normalization ،Microphone Equalizer و Ambient Noise Reduction اشاره کنیم. در نظر داشته باشید USB Sound Card صرفاً با رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ کار می‌کند.

متأسفانه هدفون گیمینگ جدید ریزر از فناوری حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) پشتیبانی نمی‌کند؛ اما از حذف نویز غیرفعال (پسیو) پشتیبانی می‌کند. قابلیت حذف نویز پسیو به‌لطف کاور کوسنِ پوشیده‌شده با چرم مصنوعی به هدفون جدید ریزر آمده است. ریزر می‌گوید کوسن یادشده می‌تواند اطراف گوش گیمر را به‌خوبی پوشش دهد تا از ورود صدای محیط جلوگیری کند. طبق گفته‌ی ریزر، هدفون جدید این شرکت به فوم هوشمند (Memory Foam) قابل‌تنفس مجهز است تا گرمای زیادی ایجاد نشود.

نمای جلو و خوابیده هدفون ریزر بلک شارک وی 2 / Razer BlackShark V2

هدفون جدید ریزر از پروفایل‌های بازی THX Spatial Audio نیز پشتیبانی می‌کند. این پروفایل به کاربران امکان می‌دهد در دو حالت مختلف (شامل THX Environmental Mode و THX Competitive Mode) به صدای بازی گوش دهند. قابلیت مذکور ۶ آگوست ۲۰۲۰ (۱۶ مرداد ۱۳۹۹) دردسترس قرار می‌گیرد و فعلا از ۱۸ بازی محبوب نظیر Apex Legends و Call of Duty: Modern Warfare و Valorant پشتیبانی می‌کند.

هدفون گیمینگ بلک‌شارک V2 از کانکتور ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هم بهره می‌برد و می‌توان از آن در تمامی دستگاه‌های مجهز به هدفون نظیر ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوئیچ، بسیاری از رایانه‌های شخصی و بسیاری از گوشی‌های هوشمند استفاده کرد.

اگر به پرداخت ۱۰۰ دلار برای هدفون تمایل ندارید، می‌توانید مدل‌ ارزان‌تر بلک‌شارک V2 را تهیه کنید که با نام Razer BlackShark V2 X از آن یاد می‌شود. در این هدفون ۶۰ دلاری، از نسخه‌ی غیرتیتانیومی درایور ۵۰ میلی‌متری Razer TriForce استفاده شده و از USB Sound Card خبری نیست. در این هدفون نیز، از همان میکروفون HyperClear Cardioid به‌همراه فناوری حذف نویز پسیو پیشرفته استفاده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات