اولین ایرباد بی‌سیم سنهایزر برای دوستداران موسیقی معرفی شد

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
سنهایزر نخستین ایرباد بلوتوثی خود را با ویژگی‌های مطلوبی چون قابلیت سفارشی‌سازی فیزیکی و نرم‌افزاری و کیفیت صدای چشمگیر معرفی کرد.
تبلیغات

سنهایزر (Sennheiser) با معرفی محصول جدیدی در نمایشگاه صوتی تصویری High End Audio Visual Show هنگ‌کنگ وارد بازار ایرفون‌های بلوتوثی شد. محصول جدید سنهایزر به‌نام IE 80S BT، اولین ایرباد بلوتوثی این شرکت است که به‌طور ویژه برای دوستداران موسیقی طراحی شده و تا حد زیادی از همان ویژگی‌های هدفون‌های توگوشی (ear-canal) مدل IE 80S برخوردار است و حتی می‌توان آن را نسخه‌ی بی‌سیم همان مدل دانست که صدایی با وضوح بالا به‌همراه دقت فوق‌العاده و صدای واقعی صحنه تولید می‌کند.

محصول جدید سنهایزر علاوه بر آنکه بی‌سیم عمل می‌کند، قابلیت سفارشی‌سازی با‌استفاده از اپلیکیشن کنترل هوشمند سنهایزر را نیز دارد که امکان دسترسی تک-لمسی به عوامل صوتی مانند سیری یا گوگل اسیستنت را هم فراهم می‌کند. IE 80S BT از یک طراحی دور گردنی برخوردار است و به‌طور کامل روی شانه‌های کاربر قرار می‌گیرد. این محصول با پشتیبانی از طیف وسیعی از کدک‌های صوتی با وضوح بالا ازجمله LHDC، aptX HD و AAC این قابلیت را دارد که بیت‌های زیادی را در قالب‌های موسیقی فشرده‌نشده با کیفیتی برابر با هدفون‌های بی‌سیم پردازش کند. نکته‌ی دیگر آنکه کیفیت صوتی آن‌ها مدیون یک تراشه‌ی AKM DAC است و کاربران می‌توانند از درایورهای دینامیک ۱۰ میلی‌متری و مگنت‌های قدرتمند نئودیمیوم آن بیشترین بهره را ببرند.

ایرفون بلوتوثی Sennheiser IE80S BT

IE 80S BT برای کاربردهای صوتی‌تصویری و اهداف عمومی از کدک aptX Low Latency پشتیبانی می‌کند که بدون ایجاد مسائل مربوط به همخوانی لب‌ها و صدا که در بیشتر ایرفون‌های بلوتوثی مشاهده می‌شود، کاملا همگام با محتوای ویدیویی عمل می‌کند.

هدفون IE 80S BT طوری تنظیم شده است که صدایی با تونال متعادل و مطابق با سایر هدفون‌های دوستدار موسیقی سنهایزر تولید کند. همچنین، می‌توان با استفاده از ابزار فیزیکی تنظیم باس و تقویت مستقیم آن از روی هدفون‌، صدای خروجی این هدفون‌ها را متناسب با سلیقه‌ی هر کاربر تنظیم کرد. این کار را می‌توان با استفاده از اپلیکیشن کنترل هوشمند سنهایزر هم انجام داد. اپلیکیشن نام‌برده یک اکولایزر ۵ باندی دارد که صدا را به‌دلخواه کاربر شکل می‌بخشد.

مشخصات فنی

IE 80S BT

نوع

دورگردنی

پاسخ فرکانسی (میکروفون) 

۱۰۰ هرتز تا ۱۰۰۰۰ هرتز

پاسخ فرکانسی

۱۰ الی ۲۰۰۰۰ هرتز (بلوتوت می‌تواند این مقدار را تغییر بدهد)

نسخه‌ی بلوتوث

سازگار با

بلوتوث ۵

.۰؛ نوع ۱، BLE

پروفایل‌های پشتیبانی‌شده

HSP ،HFP ،AVRCP ،A2DP

مدولاسیون

GFSK ،π/4 DQPSK ،8DPSK

کدک

SBC ،aptX ،aptX LL ،aptX HD ،AAC ،LHDC

فرکانس انتقال

۲۴۰۰ مگاهرتز تا ۲۴۸۳.۵ مگاهرتز

بیشینه‌ی توان خروجی

۱۰ میلی وات

عمر باتری

۶ ساعت؛ این ایرفون‌ها در پروازهای طولانی نیاز به شارژ دوباره دارند.

قیمت و زمان عرضه

IE 80S BT

سنهایزر از میانه‌ی ماه اوت و با قیمت ۴۹۹.۹۵ دلار (۴۳۹ پوند) در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

سنهایزر برای کسانی که به‌طور مرتب از دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند، یک دکمه اختصاصی برای دسترسی در مدل IE 80S BT تعبیه کرده است تا با فشردن آن، به‌راحتی دستگاه‌هایی مانند سیری یا گوگل اسیستنت را به کمک فرا بخوانند، به آن‌ها دستور بدهند یا با آن‌ها تماس برقرار کنند. IE80S BT با میکروفن‌های باکیفیتی که به‌همراه فناوری‌های کاهش نویز نصب شده‌اند سازگاری کامل دارد. سنهایزر ادعا می‌کند که این‌گونه فناوری‌ها موجب تولید صدایی شفاف در تماس‌های تلفنی، FaceTime و برقراری ارتباط با دستیارهای صوتی می‌شود.

ایرفون بلوتوثی Sennheiser IE80S BT

دورگردنی‌های ایرفون‌های IE80S BT قابل جداشدن هستند و می‌توان یک کابل به‌جای آن‌ها به ایرفون نصب کرد و آن را تبدیل به یک دستگاهی سیم‌دار کرد. این قابلیت، کاربردی دوگانه به ایرفون جدید سنهایزر بخشیده است

جدیدترین مدل از میان محصولات دوستدار موسیقی سنهایزر از موادی بادوام و باکیفیت بالا ساخته شده و دارای یک دورگردنی بلوتوث‌دار است که به‌راحتی می‌توان آن را جدا کرد و درصورت لزوم، از کابلی که به‌همراه سایر لوازم جانبی آن ارائه می‌شود، استفاده کرد. عمر باتری این دستگاه تا زمان شارژ مجدد ۶ ساعت است؛ درنتیجه، IE80S BT را نمی‌توان به‌عنوان محصولی پیشرو تعریف کرد. اما به‌خاطر پشتیبانی آن از کدک‌های مربوط به وضوح بالای صداها، این محصولات تقریبا نیاز زیادی به شارژ دارند.

چندین کلاهک توگوشی سیلیکونی، سیلیکون لاملار (لایه‌ای) و فوم Comply Memory در سه اندازه‌ی مختلف از هر کدام به‌همراه این محصول ارائه می‌شود تا با بیشترین کاهش نویز منفی مانع از رسیدن صداهای خارجی به گوش کاربر شود. استفاده از قلاب‌های گوشی نرم و انعطاف‌پذیر، پوشیدن ایربادها را برای مدت طولانی آسان و استفاده‌ی متناسب و ایمن از این محصولات را تضمین می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات