ترفندهای مهم برای کارایی بیش‌تر ایرپادهای اپل

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
اگر کاربر ایرپاد اپل باشید، مطمئنأ دوست ندارید آن‌ را به سادگی از دست بدهید. اما چطور می‌توان از این ایرفون برابر مشکلاتی مانند خراب شدن باتری و گم شدن محافظت کرد؟
تبلیغات

با این‌که ایرفون گران‌قیمت و بی‌سیم در ابتدای عرضه به بازار مورد تمسخر و خنده بسیاری قرار گرفت، اگر این هدفون را تهیه و در اختیار داشته باشید عاشق آن خواهید شد. برای این‌که استفاده بهتری از ایرپاد داشته باشید و کارایی آن را افزایش دهید، روش‌ها و ترفندهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

راه‌های مختلف چک کردن میزان باتری ایرپاد

به طور کلی، با هر بار شارژ کردن ایرپاد، می‌توان برای ۵ ساعت گوش کردن به موسیقی و دو ساعت مکالمه، از آن استفاده کرد. اما کیس مخصوص شارژ باتری ایرپاد، انرژی لازم برای باتری آن را به میزان ۲۴ ساعت گوش دادن به موسیقی و ۱۱ ساعت مکالمه فراهم می‌کند. این میزان از شارژ باتری مناسب است، اما نکته مهم این است که باید بدانیم چه زمانی لازم است ایرپاد خود را شارژ کنیم.

سریع‌ترین راه برای چک کردن شارژ باقیمانده باتری با استفاده از آی‌فون یا آپپدی است که به آن وصل شده‌اند:

  • روی دکمه خانه ضربه بزنید (در حالت قفل یا باز)
  • به سمت راست بکشید
  • در صفحه بازشده پایین بیایید تا به بخش باتری‌ها برسید. در این بخش می‌توانید باقیمانده شارژ باتری ایرپاد خود را ببینید.
  • یا می‌توانید از کیس مخصوص شارژ ایرپاد استفاده کنید:

  • دستگاه اپلی که به ایرپادتان متصل است را در دست بگیرید.
  • ایرپادها را داخل کیس مخصوص خود قرار دهید.
  • کیس شارژ را در کنار دستگاه اپل خود باز کنید. صفحه‌ای بالا می‌آید که شارژ باقیمانده باتری ایرپاد و همچنین کیس را به صورت مجزا نمایش می‌دهد.
  • اگر اپل واچ دارید می‌توانید:

  • روی بخش کنترل سنتر صفحه خانه را به بالا بکشید.
  • روی آیکون باتری ضربه بزنید و شارژ باقیمانده ایرپاد خود را مشاهده کنید (این کار را زمانی می‌توانید انجام دهید که ایرپاد خارج از کیس شارژ قرار گرفته است).
  • و در نهایت، می‌توانید به سادگی از سیری سؤال کنید: "AirPods battery".

    ایرپاد می‌تواند به عنوان یک هدست هندزفری هم مورد استفاده قرار بگیرد. برای پاسخ دادن به تماس، کافی است دو ضربه پشت‌سر هم روی یکی از گوشی‌های ایرپاد خود بزنید. فقط مشکل اینجا است که با این کار نمی‌توان فهمید که چه کسی با شما تماس گرفته است، مگر اینکه گوشی تلفن خود را بیرون آورده و نگاه کنید یا اینکه تنظیمات اعلان تماس‌هایتان (Call Announcements) را تغییر دهید:

  • روی دستگاه آیفون یا آی‌پد متصل به ایرپاد به منوی تنظیمات بروید، بخش Phone و سپس Announcement Calls را انتخاب کنید. (Settings > Phone > Announce Calls)
  • گزینه “ Headphones Only” را انتخاب کنید.
  • حالا شما می‌توانید درحالیکه ایرپاد در گوشتان هست، به تماس‌های خود پاسخ بدهید. درصورتی‌که شماره تلفن تماس‌گیرنده در دفترچه تلفن شما موجود باشد، هنگام زنگ خوردن گوشی به شما گفته می‌شود که چه کسی پشت خط است.

    اتصال ایرپاد به دستگاه‌های غیر اپل

    ایرپادها مخصوص دستگاه‌های اپل طراحی شده‌اند، اما می‌توانند به عنوان هدفون بلوتوث با دستگاه‌هایی از برندهای دیگر هم کار کنند:

  • ایرپادهای خود را درون کیس شارژ قرار دهید.
  • درپوش کیف شارژ را باز کنید.
  • دکمه هم‌سطح روی پشت کیس را نگه دارید تا نور سفیدی بین ایرپادها ببینید. این نشان می‌دهد که ایرپادها در حال اتصال به دستگاه هستند.
  • ایرپاد را در منوی بلوتوث پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • این کار به سادگی و طی زمان اندکی انجام می‌شود. اما نباید فراموش کنیم که با اتصال ایرپاد به دستگاه‌های غیر اپل، بسیاری از عملکردهای آن، از قبیل قابلیت سیری را از دست می‌دهیم و هماهنگی با دستگاه سخت‌تر می‌شود.

    ایرپاد اپل

    تغییر فرمان‌هایی که با دوضربه انجام می‌شوند برای ایرپاد

    فرمان‌های دوضربه‌ای یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی ایرپاد هستند. شما به سادگی، درحالی‌که ایرپادها در گوشتان قرار دارند، می‌توانید با زدن دو ضربه پشت‌ سرهم روی گوشی، وظایف مختلفی را اجرا کنید. دو ضربه در ابتدا سیری را فعال می‌کند، اما می‌توان عملکرد هر یک از ایرپادها را شخصی‌سازی کرد.

  • روی دستگاه آیفون یا آیپد خود، به منوی تنظیمات و سپس بلوتوث بروید. (Settings > Bluetooth)
  • در قسمت دستگاه‌های من (My Devices)، ایرپاد خود را پیدا کنید و روی آیکون آبی رنگ “i” که در کنار آن قرار دارد ضربه بزنید.
  • در بخش “Double-Tap On AirPod”، عملکرد مورد نظر خود برای هر یک از گوشی‌ها را انتخاب کنید.
  • یکی از تنظیمات پیشنهادی، می‌تواند پخش و قطع موسیقی برای گوش چپ و آهنگ بعدی برای گوش راست باشد که کار با آن برای گوش دادن به موسیقی را واقعا آسان می‌کند.

    نکته مهم و جالب دیگر این است که شما برای اجرای این عملکردها مجبور نیستید حتما روی ایرپادها ضربه بزنید، اگر برایتان آسان‌تر است و یا احساس راحتی بیشتری می‌کنید، می‌توانید به جای گوشی‌ها، روی گوش خود ضربه وارد کنید (این کار صدای زننده کم‌تری هم در هنگام ضربه زدن ایجاد می‌کند).

    هر دو گوشی ایرپاد دارای میکروفون هستند و در صورت نیاز به تماس گرفتن با یک گوشی مشکلی ایجاد نمی‌شود 

    ایرپاد خود را از طریق تنظیمات”Find My iPhone” پیدا کنید

    ایرپادها به آسانی گم می‌شوند. آن‌ها به خوبی داخل گوش قرار می‌گیرند و به راحتی نمی‌افتند، اما ممکن است آن‌ها را گم کنید. اگر آدم فراموش‌کاری هستید، مطمئن شوید که گزینه ”Find My iPhone” را در منوی تنظیمات اپلیکیشن‌ها (Settings app ) که زیر iCloud قرار گرفته است، فعال کنید. با این کار، می‌توانید ایرپاد خود را در صورت گم شدن ردیابی و پیدا کنید. همچنین می‌توانید روی گزینه “Actions” در هنگام جستجوی ایرپاد بزنید تا صدای بوق مانندی از ایرپادها تولید شده و به پیدا کردن آن‌ها کمک کند.

    باتری ایرپادتان کم شده‌است؟ گوشی‌ها را یکی‌یکی شارژ کنید

    ایرپادها عمر باتری بسیار خوبی دارند و نسبتأ سریع شارژ می‌شوند، اما بهرحال شارژ هر باتری ممکن است تمام شود. در همچین مواقعی بهترین کار این است که یکی از گوشی‌ها را شارژ کرده و از گوشی دیگر استفاده کنیم. و پس از شارژ شدن دیگری را به شارژ بزنیم. خوشبختانه هر دو گوشی ایرپاد دارای میکروفون هستند و در صورت نیاز به تماس گرفتن با یک گوشی مشکلی ایجاد نمی‌شود. همچنین هر یک از گوشی‌های ایرپاد بدون نیاز به حضور گوشی دیگر، قادر به پخش صدای استریو هستند.

    تقویت بیس (Bass) صدا با استفاده از پوشش فومی

    اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که دارندگان ایرپاد از آن شکایت داشته باشند، کیفیت صدای آن است. کیفیت صدا افتضاح نیست ولی فوق‌العاده هم نیست. اگر جزء علاقه‌مندان موسیقی هستید که می‌خواهید بیس (صدای بم) بهتری داشته باشید، ویدئوی یوتیوب ترفندهایی برای استفاده ایرپاد توسط PoltergeistWorks می‌تواند به شما کمک کند. این یوتیوبر با فرو کردن مقداری فوم در حفره‌های گوشی، باعث بهتر عمل کردن سنسورهای آن شد.

    پنهان کردن ایرپاد برای جلوگیری از دزدیده‌شدن آن‌ها

    ایرپادها راحت‌تر از هر محصول دیگر اپل ممکن است دزدیده شوند. آن‌ها کوچک هستند، به راحتی در جیب جا می‌گیرند و خیلی گران‌تر آن چیزی که به نظر می‌رسند هستند. اگر نگران دزدیده شدن ایرپاد خود هستید می‌توانید ظاهر کیس آن را با استفاده از برچسب تغییر دهید. شما می‌توانید به سادگی با استفاده از یک برچشب کیس ایرپاد خود را به شکل جعبه قرص نعنایی، جای نخ‌دندان و یا قوطی چسب زخم دربیاورید. با این روش به بامزه‌ترین شکل ممکن از ایرپاد خود محافظت و هویت آن را پنهان می‌کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات