ارزان ترین هارد اکسترنال را با زومیت پیدا کنید و بخرید

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بهترین هارد اکسترنال های موجود در بازار ایران - تصویر اصلی
هارد دیسک همچنان به‌عنوان یک ابزار ذخیره و آرشیو فایل محبوبیت خود را حفظ کرده است؛ اما چطور هارد اکسترنال مناسب بخریم؟
تبلیغات

با وجود اینکه SSD‌ها روزگار را برای HDD سخت کرده‌اند و قیمت SSD روزبه‌‌روز کاهش پیدا می‌کند، همچنان هارد دیسک برای ظرفیت‌های بالا و ذخیره‌سازی فایل‌های آشیوی مثل فیلم، موسیقی و فایل‌های حجیم و کم‌استفاده یکی از گزینه‌های محبوب و البته اقتصادی محسوب می‌شود. اگر در مورد تفاوت‌های هارد و اس‌اس‌دی هنوز شک دارید بد نیست مقاله‌ی «مقایسه حافظه SSD و HDD» را اول مطالعه کنید.

در بخش محصولات زومیت صدها مدل هارد دیسک اکسترنال و اینترنال را می‌توانید با هم مقایسه کنید. اگر به دنبال هارد اکسترنال هستید کافی است از بخش فیلتر گزینه «هارد اسکترنال» را انتخاب کنید تا لیست قیمت هارد اکسترنال برای شما نمایش داده شود. انواع هارد اینترنال دسکتاپ و لپ‌تاپی نیز در این قسمت در دسترس شما قرار دارند.

پیش از شروع گشت‌وگذار در لیست هاردها توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «بهترین هارد اکسترنال های موجود در بازار ایران» را مطالعه کنید تا کمی بیشتر با مدل‌های محبوب، انواع هارد اکسترنال و برندهای شناخته‌شده آشنا شوید. حال با طرح سؤالات زیر در ذهن خود باید به آن‌ها پاسخ دهید:

ای دیتا Adata HD770g

هارد اکسترنال را قرار است با خود زیاد حمل کنید؟ اگر پاسخ به این سؤال مثبت است پس نباید سراغ گزینه‌های رومیزی و دسکتاپ بروید.

سرعت اولویت شما است؟ سرعت چرخش در برخی نمونه‌های دسکتاپ بیشتر از مدل‌های قابل حمل است، اما این تفاوت شما برای بسیاری از کاربران در عصر SSDها حس نمی‌شود.

ظرفیت مورد نیاز شما چقدر است؟ اصلی‌ترین فاکتور مؤثر بر قیمت، ظرفیت است. هارد اکسترنال‌های قابل حمل عموماً ظرفیت‌هایی زیر ۴ ترابایت دارند. اگر نیاز به ظرفیت‌های بالا (مثلاً بالای ۱۰ ترابایت) دارید، گزینه‌‌ای جز رومیزی‌ها نخواهید داشت.

ضدضربه بودن یا ضدآب بودن چقدر برای شما مهم است؟ مدل‌های متنوعی از برندهای مختلف وجود دارد و دست شما باز خواهد بود.

مشخصات فنی و قیمت روز هارد اکسترنال در بخش محصولات زومیت

برای یافتن قیمت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال توشیبا، هارد اکسترنال ADATA و سایر برندها می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. فراموش نکنید همه‌چیز برند نیست؛ ممکن است یک هارد اکسترنال سیلیکون پاور با قیمت کمتر، نسبت به هارد اکسترنال سیگیت برای شما مناسبت‌تر باشد. پس ابتدا مشخصات و موارد دیگر مثل ظاهر (با کمک عکس‌های محصول) را مقایسه کنید.

بخش محصولات امکان یافتن رقبا و محصولات مشابه را نیز به شما می‌دهد. محصولات با قیمت مشابه، محصولات با برند مشابه و محصولاتی که کاربران بیشتر از همه با محصول مورد نظر شما مقایسه کردند شاید به انتخاب بهتر شما کمک کنند. استفاده از نظر کاربران برای آشنایی بیشتر با نقاط ضعف و قدرت کالا نیز توصیه می‌شود.

مقایسه انواع هارد اکسترنال با یکدیگر در بخش محصولات زومیت

مقایسه مشخصات فنی و قیمت هارد اکسترنال در بخش محصولات زومیت

شما از سه روش قادر به مقایسه کالاها در بخش محصولات زومیت هستید:

صفحه اختصاصی مقایسه دسته‌ها: از طریق بخش منو و کلیک روی «مقایسه کن» در دسترس شما قرار می‌گیرد. امکان ساخت مقایسه و مشاهده محبوب‌ترین مقایسه‌های انجام‌شده توسط کاربران در آن دسته محصول وجود دارد.

لیست محصولات: شما از طریق لیست محصول و کلیک روی چک باکس مقایسه روی هر محصول لیست (دسکتاپ) یا از طریق کلید مقایسه (موبایل) از لیست به‌راحتی قادر به ساخت مقایسه مورد نظر خود هستید.

صفحه محصول: از طریق هر محصول، شما قادر به مشاهده محصولاتی که بیشتر از همه با آن مقایسه شدند و ورود به صفحه‌ی مقایسه برای ساخت مقایسه دلخواه خواهید بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات