گرافیک‌ها و مادربردهای گیمینگ ایسوس در CES 2024 خودنمایی کردند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک BTF ایسوس
ایسوس از کارت گرافیک و مادربردهای BTF رونمایی کرد که تنها با یکدیگر و بدون سیم‌های اضافه کار می‌کنند.
تبلیغات

ایسوس پس از عرضه‌ی کارت‌های گرافیک بازگشت به آینده (Back To Future) در چین، اکنون سری جدید کارت‌های گرافیک و مادربرد خود را در CES 2024 رونمایی کرده است تا با استفاده از سیم برق کمتر برای تامین انرژی کارت گرافیک، طراحی کیس‌های رومیزی را به مرحله بعدی ببرد.

مادربرد BTF ایسوس

استاندارد BTF ایسوس دقیقا چیست؟ این پروژه که شبیه Project Zero شرکت MSI است، تمام اتصلات عمومی را در یک طرف مادربرد ایسوس مخفی می‌کند. استاندارد Advanced BTF اتصال برق اضافی PCIe که برای برق‌رسانی به کارت گرافیک استفاده می‌شود را نیز پنهان می‌کند و برق کارت از طریق مادربرد تامین می‌شود.

کارت گرافیک BTF ایسوس

از جمله محصولاتی که ایسوس در CES 2024 رونمایی کرد که از این ویژگی بهره می‌برند، نسخه‌ی سفیدرنگ کارت گرافیک انویدیا مدل RTX 4070 Super و RTX 4090 است. همانطور که می‌بینید محلی برای اتصال کابل برق پاور وجود ندارد و سوکت برق تعبیه شده مستقیما به ماردبرد وصل می‌شود؛ بنابراین برای استفاده از کارت گرافیک جدید ایسوس حتما به مادربرد‌های جدید با استاندارد Advanced BTF نیاز خواهید داشت.

مادربرد BTF ایسوس

احتمالا ایسوس محصولات جدید خود را در پایان سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد کرد اما در حال حاضر اطلاعاتی از قیمت کارت گرافیک و قیمت مادربرد ایسوس در دسترس نیست.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات