سامسونگ با اتوماسیون کامل، نیرو انسانی را از کارخانه‌های تراشه‌سازی حذف می‌کند

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کارخانه تراشه سازی
کارخانه‌های تراشه‌سازی کاملاً خودکار سامسونگ ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کنید راه‌اندازی شوند.
تبلیغات

بنابر گزارش وب‌سایت ای‌تی نیوز، سامسونگ الکترونیکس توسعه‌ی «سیستم حسگر هوشمند» خود را آغاز کرده است که برای بهبود بازده و تغییر عملکرد دستگاه‌های نیمه‌هادی طراحی شده‌ است.

سیستم جدید سامسونگ در درجه‌ی اول برای نظارت و تجزیه‌و‌تحلیل فرآیند تولید طراحی شده است و در حال حاضر می‌تواند به طور خودکار یکنواختی پلاسما را کنترل کند. سامسونگ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی (۱۴۰۸ شمسی)، تمام کارخانه‌های تراشه‌سازی خود را خودکار و عاری از نیروی انسانی کند.

دستیابی به هدف سامسونگ مستلزم توسعه‌ی سیستم‌هایی است که می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را مدیریت و عملکرد تجهیزات را به طور خودکار بهینه کنند. به همین دلیل سیستم حسگر هوشمند، بخش مهمی از این طرح است.

سامسونگ تاکنون میلیون‌ها دلار در پروژه‌‌ی حسگرهای هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است. این حسگرها برای اندازه‌‌گیری یکنواختی پلاسما روی ویفرها طراحی شده‌اند. ویفر صفحه‌ای دایره‌ای است که تراشه از دل آن برش داده می‌شود.

اندازه‌گیری یکنواختی پلاسما بسیار مهم است، زیرا نتایج فرآیندهایی مانند حکاکی‌کردن، رسوب‌گذاری و تمیز‌کردن در ساخت نیمه هادی‌ها به‌طور قابل توجهی تحت تأثیر یکنواختی پلاسما قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در حسگرهای جدید، ابعاد کوچک آن‌ها است. از این حسگرهای جدید می‌توان در دستگاهای موجود بدون نیاز به فضای اضافی استفاده کرد؛ این عامل در اتاق‌های تمیز (محیطی بسیار پاک جهت تولید یا تحقیقات علمی و صنعتی) بسیار ارزشمند است.

سامسونگ همچنان برای فرایند طراحی و تولید تراشه‌‌های خود به ابزارهای خارجی متکی است؛ با این‌حال توسعه‌ی سیستم جدید، یک تلاش تیمی شامل همکاری با شرکا و مؤسسات دانشگاهی در کره‌ی جنوبی است و همین عامل به سامسونگ جهت کاهش وابستگی خود برای تولید پردازند‌ه‌، کمک زیادی می‌کند.

هنوز مشخص نیست که با اتوماسیون شدن تولید تراشه، قیمت پردازنده‌ کاهش می‌یابد یا خیر، اما آن‌طور که مشخص است، هزاران شغل در کره‌ی جنوبی از بین خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات