اولین پلی استیشن 5 اسلیم جهان را یکی از یوتیوبرها ساخت

سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از یوتیوبرهای دنیای فناوری موفق شد با اضافه‌کردن خنک‌کننده‌ی خارجی به پلی استیشن ۵، اولین مدل اسلیم این کنسول را طراحی و تولید کند.
تبلیغات

پلی استیشن ۵ کنسولی غول‌پیکر است و می‌توان آن را بزرگ‌ترین کنسول در تاریخ مدرن دانست. حال یکی از یوتیوبرها مدل اسلیم PS5 را طراحی کرده است که تنها کمی بیشتر از قاب‌های پلاستیکی بازی‌های این دستگاه ضخامت دارد.

ورج می‌نویسد مت پرکس که با کانال DIY Perks در یوتیوب شناخته شده، زمان نسبتاً زیادی را صرف ایجاد PS5 Slim کرده است که اندازه‌ی آن را از تقریباً چهار اینچ به کمتر از یک اینچ کاهش می‌دهد.

پلی استیشن ۵ اسلیم روی میز

نتیجه‌ی تلاش پرکس ساخت کنسول مسی باریکی است که اجزای اصلی PS5 را درون خود جای می‌دهد. بیشتر ضخامت PS5 از هیت‌سینک خنک‌کننده و منبع تغذیه‌ی آن ناشی می‌شود؛ بنابراین، DIY Perks آن‌ها را به بخشی خارجی منتقل کرد تا کنسول واقعی اندازه‌ی کوچک‌تری داشته باشد.

سیستم‌ خنک‌کننده‌ی آب سفارشی وظیفه‌ی کنترل حرارت دستگاه را برعهده دارد و از ورقه‌های مسی برای انتقال آب روی CPU استفاده می‌شود. همچنین، این صفحه شامل چندین پل حرارتی برای کمک به خنک‌کردن قطعاتی مانند SSD و مدارهای برق است که به مادربرد PS5 متصل هستند.

خنک کننده خارجی پلی استیشن ۵ اسلیم

درحالی‌که سونی مصرف برق برخی از مدل‌های قبلی پلی‌استیشن را برای ایجاد نسخه‌های باریک کاهش داده است، به‌نظر نمی‌رسد بتوان در خانه به‌راحتی چنین تغییراتی در دستگاه ایجاد کرد. درعوض، DIY Perks با ایجاد منبع تغذیه خارجی، ضخامت PS5 را کاهش داد.

درادامه، ویدئویی که این یوتیوبر منتشر کرده است، مشاهده خواهید کرد:

خنک‌کننده‌ی خارجی طراحی‌شده‌ی مت پرکس توانست باعث بهبود کلی دمای PS5 شود. افزو‌براین، وی در ویدئو خود اشاره کرد که دمای RAM و VRM به‌مراتب بهتر می‌شود و می‌توان با خنک‌کننده‌ی خارجی بزرگ‌تر آن را حتی بیشتر کاهش داد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی مدل اسلیم پلی استیشن ۵ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات