کیت توسعه‌دهندگان ۲۱۹ دلاری اسنپدراگون امکان آزمایش ویندوز و نرم‌افزارها را روی معماری آرم فراهم می‌کند

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
کیت توسعه‌دهندگان اسنپدراگون کوالکام با قیمت ۲۱۹ دلار، امکان آزمایش ویندوز و اپلیکیشن‌های مورد نظر را روی معماری آرم در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.
تبلیغات

کوالکام قبل از کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد مایکرسوافت در ماه مه، کیت توسعه‌دهندگان اسنپدراگون خود را معرفی کرد. ایده این بود که توسعه‌دهندگان بتوانند ویندوز را روی برنامه‌های آرم آزمایش کنند.

به گزارش XDA، اکنون سرانجام این کیت با نام ECS LIVA Mini Box QC710 در دسترس قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد این محصول به‌جای اسنپدراگون 7c Gen 2 که قبلا وعده داده شده بود، از نسل اول اسنپدراگون 7c بهره خواهد بود که البته ظاهرا تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد. این کیت همچنین به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است که سیستم‌عامل پیش‌فرض آن ویندوز ۱۰ هوم‌ادیشن است. البته می‌توانید سیستم‌عامل را به‌طور رایگان ارتقاء دهید.

کیت توسعه دهنده اسنپدراگون

این محصول یک درگاه یواس‌بی ۳٫۲ نسل ۱ نوع A، یک درگاه اترنت، HDMI، یواس‌بی ۲٫۰ نوع A، و یک درگاه یواس‌بی سی برای شارژ دستگاه در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

میگل نونس از کوالکام در این رابطه گفت:

ما سابقه‌ی افتخارآفرینی در ایجاد ابزارهای توسعه‌دهنده‌ی مفید در هماهنگی با مایکروسافت داریم و کیت توسعه‌دهنده‌ی اسنپدراگون، آخرین نتیجه‌ی این همکاری است. این کیت یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای سایر دستگاه‌های تجاری ارائه می‌دهد. این محصول با پیکربندی دسکتاپ در ابعاد کوچک‌تر نسبت به سایر گزینه‌ها از جمله نوت‌بوک‌، انعطاف‌پذیری بیشتری به توسعه‌دهندگان خواهد داد و قیمت آن هم مناسبت‌تر است. ما همچنان به کمک به توسعه‌دهندگان و رسیدگی به درخواست‌های مشتریان متعهد هستیم و درعین حال هزینه‌ی کلی استقرار را کاهش می‌دهیم.

بدیهی است که این کیت یک سیستم رده‌بالا نیست. این محصول به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های موردنظر خود را آزمایش کرده و اینکار را با روشی ارزان‌قیمت انجام دهند. کیت یاد شده حتی امکان ایجاد برنامه را در دسترس توسعه‌دهنده قرار نمی‌دهد زیرا فاقد شبیه‌سازی ۶۴ بیتی است؛ البته در صورت ارتقا‌ء به ویندوز ۱۱، این شبیه‌ساز به کیت اضافه خواهد شد.

این بسته با قیمت ۲۱۹ دلار عرضه خواهد شد که قیمت نسبتا مناسبی است. کیت توسعه‌دهندگان حدود ۲۲۶ گرم وزن دارد و طراحی آن نیز جمع‌وجور بوده و بدون فن کار می‌کند. این ویژگی‌ها باعث شده تا حمل آن آسان باشد.

یکی از ویژگی‌های دیگر این کیت، نرم‌افزار از پیش‌بارگذاری شده‌ است. کوالکام هنگام معرفی این کیت اعلام کرد که به‌طور پیش‌فرض نرم‌افزارهایی مثل دات‌نت ۵٫۰، ویژال استدیو کد، LLVM، FFMPEG، کرومیوم، Wix و موارد دیگر روی آن نصب خواهد بود. البته توسعه‌دهندگان می‌توانند خود نسبت به نصب نرم‌افزارهای یاد شده اقدام کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات