MSI از کامپیوترهای گیمینگ جدید با پردازنده نسل دهمی اینتل رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
مطالعه 6 دقیقه
کامپیوترهای گیمینگ جدید MSI‌ به‌قدری کوچک هستند که می‌توان آن‌ها را تقریبا نوعی کنسول خانگی البته با ویندوز 10 دانست.
تبلیغات

MSI از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده لوازم جانبی کامپیوتر، لپ‌تاپ و کامپیوترهای دسکتاپ یا رومیزی است؛ البته MSI سابقه درخشانی نیز در زمینه تولید محصولات گیمینگ دارد. MSI از پی‌سی‌های گیمینگ رونمایی کرده که توان پردازشی بسیار بالایی را دراختیار کاربر برای اجرای بازی‌های روز با حداکثر تنظیمات می‌دهند.

در دل محصولات جدید MSI از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل استفاده شده است که شامل اینتل Core i9 (کامت لیک اس) و کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 نیز می‌شود. محصولات جدید شامل کدکس آر (Codex R)، ایگیس آر (Aegis R)، ایگیس آر آس (Aegis RS)، ایگیس اس ای (Aegis SE)، مگ تریدنت ایکس (MEG Trident X) و ام‌پی‌جی تریدنت ۳ (MPG Trident 3) می‌شود.

اولین مدل، کدکس آر نام دارد که قادر به پشتیبانی از رهگیری پرتویی (Ray Tracing) است. چنین قابلیتی درواقع کمک می‌کند که افکت‌های نور در بازی‌های ویدیویی تا حد قابل توجهی به واقعیت نزدیک‌تر شوند. برخورداری از درگاه‌های مختلف ازجمله تعداد بسیاری USB-C باعث می‌شود که کاربر امکان اتصال دستگاه‌ها و لوازم جانبی مختلف به کدکس آر را داشته باشد.

کدکس آر MSI

بدنه شیشه‌ای کیس نیز که ضخامت ۴ میلی‌متری دارد و از شیشه‌ بسیار مستحکمی استفاده می‌کند، اجازه مشاهده اجزای داخل کیس را به کاربر می‌دهد. درکنار مدیریت انرژی فوق‌العاده کدکس آر، یک فن ۱۲۰ میلی‌متری در نظر گرفته شده تا گرمای داخل کیس را به بیرون هدایت کند.

در جایگاه بعدی سری ایگیس قرار دارد که هرسه مدل در گزینه‌های مختلف عرضه می‌شوند. درواقع کاربر می‌توان گزینه‌های مختلف را هنگام خرید انتخاب کند که پردازنده نسل دهمی اینتل Core i9 و کارت‌های گرافیکی RTX انویدیا به‌همراه انبوهی از مشخصات دیگر از موارد قابل انتخاب توسط کاربر هستند.

سری ایگیس درواقع توانمندترین مدل‌های معرفی‌شده برای eSports محسوب می‌شوند. ایگیس آر و آر اس از Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می‌کنند و به لطف مشخصات سخت‌افزاری که دارند، بازی‌ها را می‌توانند با گرافیکی خیره‌کننده به گیمرها ارائه دهند. برای سیستم‌خنک‌کننده، MSI از سیستم مایع دراگون استفاده کرده است که درواقع تکنولوژی انحصاری MSI محسوب می‌شود.

ایگیس آر (Aegis R)

تفاوت ایگیس SE با مدل‌های دیگر در استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی با قابلیت شخصی‌سازی است که بدنه کیس را به‌زیبایی هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر آن، امکان اتصال ۶ فن برای خنک‌سازی قطعات داخل کیس تعبیه شده است تا کاربرانی که تمایل به استفاده از سیستم‌ خنک‌ کننده مایع CPU ندارند از فن‌ها استفاده کنند.

مگ تریدنت ایکس و ام‌پی‌جی تریدنت ۳ دو محصول نهایی هستند که MSI معرفی کرده است. تریدنت ایکس از پردازنده اینتل Core i9-10900K و کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 استفاده می‌کند که توان محاسباتی بسیار بالایی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. درواقع هدف MSI ارائه تجربه بازی‌ها در بالاترین نرخ فریم ریت ممکن به گیمرها است و گویا با محصولات جدید، چنین هدفی میسر می‌شود.

مگ تریدنت ایکس (MEG Trident X)

برای مگ تریدنت ایکس درگاه‌های مختلفی از جمله تاندربولت در نظر گرفته شده است که قادر به انتقال اطلاعات در حالت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه است و نسل به USB 3.2 نسل اولی، سه برابر سریع‌تر است.

ام‌پی‌جی تریدنت ۳ مبتنی بر ویندوز ۱۰ هوم به‌همراه آخرین پردازنده‌های معرفی‌شده توسط اینتل است. شاید در میان محصولات معرفی‌شده بتوان تریدنت ۳ را نزدیک‌تر به دستکاپ‌های رومیزی معمولی دانست. بااین‌حال، تریدنت ۳ نیز قادر به ارائه تجربه گیمینگ فوق‌العاده خواهد بود.

انتظار می‌رود کدکس آر از ماه ژوئیه با قیمت پایه ۸۹۹ دلار عرضه شود. مدل‌های ایگیس آر و ایگیس آر اس نیز از ماه ژوئیه با قیمت پایه ۱،۴۹۹ و ۱،۵۴۹ دلار عرضه می‌شوند. ایگیس اس ای ارزان‌ترین مدل میان محصولات معرفی شده است و قیمت پایه آن از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود. مک تریدنت با قیمت پایه ۲،۲۹۹ دلار و ام‌پی‌جی تریدنت ۳ نیز با قیمت پایه ۸۷۹ دلار از ماه ژوئیه روانه بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات