دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر با تراشه اسنپدراگون 875 محقق می‌شود

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود با معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام، شاهد گوشی‌های هوشمندی باشیم که دوربین سلفی در پشت نمایشگرشان مخفی شده است.
تبلیغات

هرساله در دسامبر، کوالکام تراشه‌ی پرچم‌دار خود برای گوشی‌های هوشمند قدرتمند بازار را رونمایی می‌کند و انتظار می‌رود امسال نیز شاهد معرفی این تراشه‌ی اسنپدراگون باشیم. حال گزارشی منتشر شده است که هفت عدد از گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۷۵، از قابلیت دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر برخوردار هستند.

دوربین سلفی اصولا در حاشیه‌ی بالای نمایشگر قرار داشت و بعدها دوربین کشویی به ترند تبدیل شد تا حاشیه‌ی موجود به نمایشگر اختصاص و نسبت نمایشگر به بدنه تا حد مطلوبی افزایش یابد. با‌این‌حال، چنین طرحی از مشکلات عمده‌ای برخوردار بود که درنتیجه با استفاده‌ی مکرر کاربر، لولاها فرسوده می‌شد و حالت کشویی دوربین به‌درستی کار نمی‌کرد.

طرح‌های جایگزین مدل کشویی بریدگی در بالای نمایشگر یا حفره برای قرارگرفتن دوربین سلفی می‌شد. چنین طرح‌هایی باعث می‌شدند سطح بیشتری از پنل جلویی گوشی هوشمند به نمایشگر اختصاص یابد. با معرفی طراحی جدید که درواقع دوربین سلفی مخفی‌شونده در پشت نمایشگر است، سازندگان تلفن هوشمند قادر خواهند بود بیشترین نسبت ممکن نمایشگر به بدنه را ارائه دهند.

گویا سازندگان گوشی هوشمند به‌دلیل محدودیت سخت‌افزاری امکان استفاده از چنین طرحی در گوشی‌های هوشمند خود نداشتند؛ اما تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ محدودیت‌ها را برای سازندگان گوشی هوشمند تا حدودی رفع می‌کند. انتظار می‌رود در تراشه‌ی جدید کوالکام از پردازنده‌ای استفاده شود که از هسته‌های کرتکس X1 و کرتکس A78 شرکت آرم استفاده کرده است.

تاکنون، شرکت‌های مختلفی نمونه‌های آزمایشی محصولاتی را رونمایی کردند که دوربین سلفی در پشت نمایشگر مخفی شده بود؛ اما بنا به‌دلایل مختلف، عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی این گوشی‌های هوشمند را شاهد نبودیم. شاید دلیل اصلی محدودیت‌های سخت‌افزاری یا قیمت گران محصول نهایی باشد.

اوایل سال ۲۰۲۰، لو وی‌بینگ، یکی از مدیران ارشد ردمی، اعلام کرد به‌دلیل رزولوشن درخورتوجه نمایشگر، میزان کمتری از نور به حسگر دوربین می‌رسد و همین امر به ثبت تصاویر تاریک و با کیفیت ناامیدکننده ختم می‌شود. احتمالا استفاده از نمایشگری با رزولوشن ضعیف نیز راهکار مناسبی نیست.

یکی از محصولاتی که انتظار می‌رود با چنین قابلیتی ساخته و عرضه شود، نوکیا ۹.۳ PureView خواهد بود. با‌این‌حال، مشخص نیست شرکت‌های دیگر چه زمانی از قابلیت دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر استفاده خواهند کرد و باید دید استفاده از این فناوری چه تأثیری روی قیمت نهایی محصولات خواهد گذاشت.

برخورداری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ به بهای سازگاری با فناوری ارتباطات 5G به پرچم‌دارانی ختم شد که مدل پایه‌ی آن‌ها از ۱،۰۰۰ دلار شروع می‌شود. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات