شرکت Axiomtek تک‌برد جدید خود را به پردازنده شتاب‌یافته Ryzen مجهز کرده است

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
کامپیوتر تک‌بردی جدید Axiomtek مشابه سیستم‌های رسپبری پای پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی Ryzen و Vega 11 خواهد داشت و هم‌زمان از چهار نمایشگر می‌تواند پشتیبانی کند.
تبلیغات

شرکت Axiomtek رقیب جایگزین رسپبری پای را تولید کرده؛ اما هنوز درباره‌ی قیمت آن خبری منتشر نکرده است. اگرچه هنوز کامپیوتر تک‌بردی این شرکت روانه‌ی بازار نشده است، درصورت داشتن قیمت معقول، می‌تواند برای افراد نیازمند به توان پردازش گرافیکی بیشتر کاملا مناسب باشد.

شرکت Axiomtek، یکی از تولیدکنندگان کامپیوترهای تک‌بردی، آخرین محصول خود را CAPA13AR نامیده است. این کامپیوتر کوچک ۳/۵ اینچی شباهت‌های زیادی به برد رسپبری پای دارد، با این تفاوت که برد CAPA13AR به پردازنده‌ شتاب‌یافته‌ی فوق‌سریع AMD مجهز شده است.

کامپیوتر تک‌بردی CAPA13AR در دو نسخه وارد بازار می‌شود: ۱. نسخه‌ای قدرتمندتر با APU مدل Ryzen V1807B و پردازنده‌ی گرافیکی AMD Vega 11 برای رندرگیری‌های سه‌بعدی و ویدئو‌های 4K؛ ۲. نسخه‌ای کوچک با پردازنده‌ی Ryzen V1605B و پردازنده‌ی گرافیکی AMD Vega 8 برای پردازش‌های سبک‌تر. هر دو نسخه‌ی CAPA13AR فقط یک جایگاه رم دارند که از مدل‌های DDR4-3200 و DDR4-2400 تا ظرفیت ۱۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

میشل می، مدیر تولید بردهای نهفته و واحد تجاری فناوری در شرکت آکسیومتک گفت:

پردازنده‌های رایزن AMD در سری V1000 بهترین انتخاب برای استفاده در بردهای نهفته‌ای هستند؛ زیرا در نمایشگرهایی با وضوح تصویر چشمگیر یا پردازش‌های گرافیکی کاربرد دارند و باوجود بازدهی درخورتوجه‌شان فضای کمی اشغال می‌کنند.

کامپیوتر تک‌بردی CAPA13AR چهار پورت GbE LAN برای اتصالات مستقیم دارد و از آداپتور وایرلس نیز پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌براین، از یک پورت M.2 Key E برای PCIe و USB 2.0 و پورت M.2 Key B برای استفاده‌‌ی PCIe یا SATA بهره می‌برد تا تجهیزات ذخیره‌سازی را بتوان به این کامپیوتر کوچک متصل کرد.

همچنین، این سیستم تک‌بردی دو پورت ورودی USB 2.0 و دو پورت USB 3.1 نسل دو دارد و پورت‌های خروجی نیز دو پورت HDMI و یک پورت نمایشگر به‌همراه پورت LVDS و خروجی صدای HD را شامل می‌شود.

با اینکه سیستم CAPA13AR در دو مدل باتوجه‌به نیاز گرافیکی کاربران در بازار موجود است، چهار استاندارد پیکربندی مختلف سیستم و چندین گزینه‌ی اختیاری دیگر نیز برای کاربران مختلف در نظر گرفته شده است تا هر کاربر بتواند باتوجه‌به نیاز خود سیستم دلخواهش را تهیه کند.

درحال‌حاضر، CAPA13AR دردسترس کاربران قرار دارد؛ اما آکسیومتک اطلاعات مربوط به قیمت را منتشر نکرده است و درصورت تمایل باید مستقیما با خود شرکت تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات