راه‌اندازی کارخانه ال جی اینوتک در ویتنام برای تأمین نیاز اپل

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی اینوتک برای تأمین تقاضای اپل به ماژول‌ دوربین آیفون، کارخانه‌ی جدیدی در ویتنام راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

ال‌جی اینوتک کارخانه‌ای راه‌اندازی کرد که در آن برای اپل ماژول دوربین تولید کند. این اولین بار است که این شرکت در یک کشور خارجی برای اپل محصولی تولید می‌کند. ال‌جی با احداث کارخانه در ویتنام هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد. به نقل از منابع دنیای صنعت، ال‌جی اینوتک به‌تازگی کار ساخت کارخانه‌ی جدید خود به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار را به اتمام رسانده و فعالیت‌ آن را به‌صورت آزمایشی آغاز کرده است.

ال‌جی اینوتک قصد دارد در این کارخانه‌ی نوساز، ماژول‌های دوربین اصلی گوشی را برای اپل تولید کند. این ماژول‌ها، شامل دوربین‌های تکی و دوگانه هستند و بر پشت آیفون‌ها‌ی آینده نصب خواهند شد. ظرفیت تولید این کارخانه ۱۰۰ هزار ماژول در روز خواهد بود و به نظر می‌رسد تا پایان سال به تعداد کافی تولید کند و با شروع سال جدید، آن‌ها را به اپل تحویل دهد.

اپل مشتری شماره یک ال‌جی اینوتک است. درآمد امسال ال‌جی اینوتک برابر با ۶.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است که ۳.۵۴ میلیارد دلار آن از فروش ماژول‌های دوربین و بخش عمده‌ی این رقم مربوط به معاملات این شرکت با اپل است.

ال‌جی اینوتک همواره به درخواست‌های اپل در خصوص کیفیت، عرضه و قیمت روی خوش نشان داده است و راه‌اندازی کارخانه در ویتنام نیز بخش دیگری از برنامه‌ی اینوتک برای افزایش میزان فروش به اپل است. از آنجایی که هزینه‌ی پرسنل در ویتنام تنها یک‌دهم هزینه‌ی آن در کره‌ی جنوبی است، این اقدام می‌تواند هزینه‌ی تمام‌شده‌ی محصول را برای ا‌ل‌جی به‌شدت کاهش دهد.

به گفته‌ی منابع دنیای صنعت، ال‌جی اینوتک ۷ خط تولید فعال در شهر گومی در کره‌ی جنوبی دارد؛ اما آن‌ها با این کارخانه به‌تنهایی قادر به تأمین تقاضای اپل نیستند؛ بنابراین، احداث کارخانه‌ی جدید در ویتنام به ال‌جی در تأمین نیازهای اپل کمک خواهد کرد. در شش ماه اخیر ال‌جی حدود ۷۰۰ کارمند جدید را برای بخش ماژول دوربین خود به خدمت گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات