افزایش سود ال جی دیسپلی با نزدیک شدن به پایان سال

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی دیسپلی سازنده‌ی پنل‌های ال‌سی‌دی موفق شده است سوددهی خود را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی افزایش دهد.
تبلیغات

شرکت ال‌جی دیسپلی در سود سه‌ماهه‌ی خود افزایشی ۸۰ درصدی تجربه می‌کند که فراتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده است. تقاضای بالا برای استفاده از نمایشگر‌های این شرکت در گوشی‌ها و تلویزیون‌های پیشرفته قبل از تعطیلات پایان سال، دلیل اصلی این افزایش است.

بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نمایشگر کریستال مایع یا ال‌سی‌دی پیش‌بینی می‌کند که در سه‌ماهه‌ی جاری نیز افزایشی زیر ۱۰ درصد تجربه خواهد کرد.

با این وجود، تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که سرمایه‌گذاری در نمایشگر‌های OLED و همچنین پایین آمدن قیمت صفحه‌نمایش می‌تواند باعث کاهش سود ال‌جی شود.

سود عملیاتی شرکت ال‌جی که تأمین‌کننده‌ی نمایشگرهای اپل است در ماه‌های جولای و سپتامبر ۵۱۹ میلیون دلار و ۳.۷ درصد بیشتر از چیزی است که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند.

کیم یانگ جائه، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری و امنیت کی‌تی‌بی می‌گوید:

«بخشی از افزایش فروش پنل‌ ال‌سی‌دی به دلیل استفاده‌ی اپل از این نوع نمایشگر در آخرین مدل آیفون است. هرچند قیمت نمایشگرهای بزرگ در حال کاهش است، ال‌جی موفق شده این قیمت را با استفاده از محبوبیت محصولات گران‌قیمت خود بالا نگه دارد.»

وی افزود تقاضا برای نمایشگر لپ‌تاپ و کامپیوتر از میزان مورد انتظار بالاتر بوده و بعد از سال‌ها کاهش به میزان ثابتی رسیده است.

دون کیم، مدیر ارشد بخش مالی ال‌جی ریسپلی، در پاسخ به این سؤال که آیا تقاضا برای نمایشگر موبایل کاهش داشته است یا خیر، گفت فقط این تقاضا همچنان به قوت خود باقی است و دچار هیچ‌گونه کاهشی نشده است.

نگرانی‌ها در خصوص تقاضای پایین برای آیفون ۸ که از صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی استفاده می‌کند، هفته‌ی گذشته باعث کاهش ارزش سهام شرکت اپل شده بود.

تقاضای بالا برای پنل‌ تلویزیونی باعث افزایش قیمت این پنل‌ها در سال گذشته شد و به همین دلیل، ال‌جی دیسپلی به رکورد جدیدی در سود سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ دست پیدا کرد. با این حال، کاهش قیمت آن‌ها در سال جدید باعث ایجاد نگرانی در این صنعت شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر‌شده توسط WitsView، قیمت پنل‌ ال‌سی‌دی تلویزیونی بزرگ‌تر از ۴۳ اینچ در ماه می دچار کاهش شده است و به نظر می‌رسد سرعت این کاهش از پایان سه‌ماهه‌ی دوم بیشتر شود.

با این وجود، ال‌جی دیسپلی می‌گوید انتظار دارد سرعت کاهش قیمت در سه‌ماهه‌ی چهارم پایین بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات