گوگل احتمالا مدل جدید کروم بوک پیکسل و نسخه کوچک‌تر گوگل هوم را معرفی خواهد کرد

چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های جدید، گوگل احتمالا به‌زودی از نسل جدید کروم‌بوک پیکسل و مدل کوچک‌تر اسپیکر هوشمند گوگل هوم رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

اگر شما هم به کروم‌بوک پیکسل گوگل که هم‌اکنون مدتی است خبر چندانی در مورد آن منتشر نشده، علاقه‌مند هستید، خبر خوبی برایتان داریم: گوگل احتمالا تصمیم دارد سرانجام نسل جدید این محصول را معرفی کند. یک منبع حبری در گفتگو با وب‌سایت اندروید پلیس مدعی شده است که گوگل در کنار نسل جدید گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خود، در پاییز سال جاری از مدل به‌روزرسانی شده‌ی کروم‌بوک پیکسل نیز رونمایی خواهد کرد. حال باید دید که آیا این لپ‌تاپ سیستم‌ عامل اندرومدا را اجرا خواهد کرد یا خیر؛ سیستم عاملی که از مدت‌ها قبل شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده و قرار است ترکیبی از‌ اندروید و کروم اواس باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، گفته می‌شود که کروم‌بوک پیکسل جدید یک پی‌سی تبدیل شونده خواهد بود که می‌توان در حالت تبلت نیز از آن استفاده کرد. این محصول به یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز خواهد بود و کاربران می‌توانند در صورت تمایل، قلم استایلوس واکوم را نیز در کنار آن خریداری کنند. البته تا لحظه‌ی نگارش این خبر هنوز جزئیات دقیقی در مورد طراحی این محصول در دسترس قرار نگرفته است.

اما افزون بر کروم‌بوک پیکسل، گوگل قصد دارد محصول جدید دیگری نیز معرفی کند. گزارش شده است که غول دنیای جستجوگرها در کنار مدل جدید گوشی‌های پیکسل و نیز کروم‌بوک پیکسل، از نسخه‌ی کوچک‌تر اسپکر هوشمند گوگل هوم رونمایی خواهد کرد. فعلا اطلاعات زیادی در مورد این محصول در دسترس نیست؛ اما به نظر می‌رسد گوگل این دستگاه را برای رقابت با اسپیکر اکو دات آمازون روانه‌ی بازار خواهد کرد. 

به نظر می‌رسد اطلاعات ارائه‌شده توسط منبع وب‌سایت اندروید پلیس دقیق است، اما باز هم نمی‌توانیم این جزئیات را با اطمینان کامل تأیید کنیم؛ زیرا احتمالا در نهایت تغییرات زیادی در دو محصول مورد اشاره اعمال خواهد شد. درهرحال بسیار منطقی به نظر می‌رسد که گوگل بخواهد این دو دستگاه جدید را در کنار گوشی‌های جدیدش معرفی کند. اکنون شرکت مایکروسافت با سرفیس لپ‌تاپ و سیستم‌ عامل ویندوز ۱۰ اس، خیز مهمی برای رقابت با سیستم عامل کروم برداشته است و حالا شاید گوگل بخواهد به خریداران سرفیس دلیلی ارائه کند تا مجددا در مورد انتخاب خود فکر کنند. گوگل همچنین با تولید و عرضه‌ی نسخه‌ی کوچک‌تر اسپیکر هوشمند گوگل هوم به دنبال رقابت مستقیم با اسپیکر آمازون اکو دات است تا بتواند پیش از سلطه‌ی کامل آمازون بر این حوزه، سهم خود را در این بازار اسپیکر هوشمند هم افزایش دهد. یک موضوع را می‌توان با اطمینان بیان کرد: اگر این خبر واقعیت داشته باشد، گوگل پایان سال بسیار پرمشغله‌ای تجربه خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات