انویدیا با معماری گرافیکی جدیدش از کاشف ماده تاریک قدردانی می‌کند

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ورا روبین
معماری گرافیکی انویدیا در سال ۲۰۲۵ احتمالاً با نام «روبین» معرفی خواهد شد.
تبلیغات

افشاگری معروف در ایکس برنامه‌های انویدیا را برای نام جدید معماری گرافیکی خود در سال ۲۰۲۵ فاش کرده است. این افشاکننده‌ی سخت‌افزار تأیید کرده است که معماری جایگزین «بلک‌ول» که در نقشه‌ی راه انویدیا با عنوان X فهرست شده است، در آینده با برچسب R جایگزین می‌شود.

با‌توجه‌به نکات واضحی که در صفحه‌ی این افشاگر وجود دارد، به‌نظر می‌رسد حرف R به نام ورا روبین اشاره کند. گرچه ممکن است این اسم تغییر کند، احتمالات قوی حاکی از آن است که معماری روبین در آینده جایگزین معماری «بلک‌ول» خواهد شد که اواخر ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

نقشه‌ی راه انویدیا

ورا روبین (۱۹۲۸ تا ۲۰۱۶) ستاره‌شناس آمریکایی بود که اکتشافات مهمی درزمینه‌ی سرعت حرکت کهکشان‌ها انجام داد. او دریافت که حرکت زاویه‌ای پیش‌بینی‌شده و مشاهده‌شده‌ی کهکشان‌ها متفاوت است و بدین‌ترتیب وجود ماده‌ی تاریک را اثبات کرد که یکی از کشفیات مهم‌ قرن ۲۱ به‌شمار می‌رود.

همچنین، افشاگر مذکور اشاره کرده است که انویدیا در حال ساخت کارت گرافیک R100 و GR100 است که به‌طور ویژه برای دیتاسنترها طراحی شده‌اند. همان‌طور‌که در نقشه‌ی راه فعلی انویدیا آمده است، این پردازنده‌های گرافیکی به‌عنوان جایگزینی برای X100 و GX200 در نظر گرفته می‌شوند.

طبق اطلاعات موجود، هنوز مشخص نیست که آیا گرافیک‌های گیمینگ انویدیا نیز از معماری روبین استفاده خواهند کرد یا خیر. بنابراین، زود است که بگوییم سری GeForce RTX 60 مبتنی‌بر معماری گرافیکی جدید خواهد بود؛ زیرا درحال‌حاضر انویدیا این اطلاعات را رسماً تأیید نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات