AMD تأیید کرد باگ درایور گرافیک‌های Radeon ممکن است از نصب ویندوز جلوگیری کند

شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT از نمای سه رخ جلو
AMD توصیه‌ می‌کند برای جلوگیری از تأثیر باگ درایور گرافیک‌های Radeon روی نصب ویندوز، از گزینه‌ی Factory Reset برنامه‌ی Adrenalin استفاده نکنید.
تبلیغات

برخی از کاربرانی که از گرافیک‌های سری Radeon استفاده می‌کنند، از ماه‌ها قبل گزارش داده‌اند که باگ موجود در درایور این گرافیک‌ها از نصب ویندوز جلوگیری می‌کند؛ اما AMD تاکنون این موضوع را تأیید نکرده بود. علاوه‌براین، اکثر کاربران حتی با استفاده از گزینه‌ی Factory Reset همچنان با مشکل مذکور دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این گزینه‌ برای پاک‌کردن کامل تنظیمات درایور کارت گرافیک در نظر گرفته شده است.

براد چاکوس، ویراستار و منتقد PCWorld، با مشکل درایور گرافیک Radeon مواجه شد و برای رفع آن بلافاصله با AMD تماس گرفت. این شرکت اعلام کرد که باگ مذکور مشکل بسیار نادری است و کاربران باید هنگام نصب درایورهای AMD از گزینه‌ی Factory Reset استفاده نکنند.

در بیانیه‌ی AMD آمده است:

مشکلی را شناسایی کرده‌ایم که شاید در مواقع محدود هنگام به‌روزرسانی کامپیوترهای شخصی و نصب نرم‌افزار AMD: Adrenalin Edition رخ دهد و به‌شدت در حال بررسی مشکل هستیم. به کاربران توصیه می‌کنیم قبل‌ از نصب درایورها مطمئن شوند که همه‌ی به‌روزرسانی‌های سیستم اعمال یا متوقف شده باشد و از گزینه‌ی Factory Reset استفاده نکنند. ما متعهد هستیم که مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم. از کاربران تقاضا می‌کنیم مشکلات مربوط به نرم‌افزار Adrenalin را ازطریق ابزار گزارش باگ، برای ما ارسال کنند.
- بیانیه‌ی AMD برای مشکل باگ درایور گرافیک‌های Radeon

بدین‌ترتیب، کاربران نباید هنگام نصب درایورهای گرافیک کامپیوتر خود از Factory Reset استفاده کنند. کاربران اغلب فراموش می‌کنند نصب سیستم‌عامل جدید معمولاً با به‌روزرسانی درایورها آغاز می‌شود. آن‌ها ابتدا باید مطمئن شوند که فرایندهای به‌روزرسانی سیستم‌عامل، قبل‌ از نصب درایورهای جدید، به‌پایان رسیده باشد.

به‌گزارش ویدئوکاردز، امکان دارد گاهی اوقات کاربرانی که با مشکل درایور گرافیک‌های Radeon مواجه شده‌اند، به نصب مجدد سیستم‌عامل نیاز داشته باشند. همچنین، به‌نظر می‌رسد ماژول بازیابی بوت داخلی ویندوز احتمالاً این مشکل را رفع خواهد کرد.

اگرچه مشکل درایور گرافیک‌های Radeon بسیار نادر است، توصیه می‌شود جدیدترین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و درایورها را نصب کنید تا مشکلات احتمالی به حداقل ممکن کاهش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات