گرافیک Intel A770 به‌لطف فناوری ویژه مایکروسافت، RTX 4080 انویدیا را شکست داد

دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک دسکتاپ آرک آلکمیست اینتل / Intel Arc Alchemist  مشکی
کارت گرافیک پرچمدار Intel Arc A770 در بنچمارک DirectStorage 1.1 مایکروسافت قوی‌تر از RTX 4080 و Radeon RX 7900 XT ظاهر شد.
تبلیغات

مایکروسافت سرانجام DirectStorage 1.1 را برای کامپیوترهای ویندوزی منتشر کرد تا آثار آن بر عملکرد پردازنده‌های گرافیکی و درایوهای ذخیره‌سازی SSD مورد بررسی قرار گیرد. آن‌طور که Wccftech می‌نویسد، اولین بنچمارک کارت‌های گرافیک مهم بازار به هنگام استفاده از DirectStorage 1.1 منتشر شده است.

روند پردازش توسط پردازنده گرافیکی سیستم

رابط DirectStorage 1.1 به پردازنده‌ی مرکزی سیستم امکان می‌دهد تعداد چرخه‌های حیاتی موردنیاز برای پردازش‌های سنگین را کاهش دهد و بدون دخالت سیستم‌عامل، بخشی از المان‌های بازی ویدیویی را از طریق گرافیک پردازش کند. DirectStorage 1.1 فشار واردشده بر پردازنده را به هنگام درخواست اطلاعات توسط درایو NVMe SSD، محدود می‌کند. به‌لطف DirectStorage 1.1 مایکروسافت، زمان پردازش المان‌های بازی کاهش می‌یابد.

نشریه‌ی PC Games Hardware سه کارت گرافیک رده‌بالای AMD Radeon RX 7900 XT و Intel Arc A770 و Nvidia GeForce RTX 4080 را در DirectStorage 1.1 مورد بررسی قرار داد تا سرعت این جی پی یوها را در خارج‌سازی داده‌ها از حالت فشرده بسنجد. هر سه کارت گرافیک در سیستمی با پردازنده‌ی نسل دوازدهمی Intel Core i9-12900K حضور داشتند.

مقایسه عملکرد گرافیک اینتل و ای ام دی و انویدیا در DirectStorage

کارت گرافیک اینتل Arc A770 در زمینه‌ی «خارج‌سازی المان‌های بازی از حالت فشرده» توانست عملکرد بهتری نسبت‌به نماینده‌های انویدیا و ای ام دی ثبت کند. بر اساس بنچمارک، کارت گرافیک اینتل می‌تواند المان‌ها را با سرعت ۱۶٫۸ گیگابایت‌برثانیه منتقل و از حالت فشرده خارج کند. AMD RX 7900 XT با تفاوت ۱۳ درصدی، به سرعت ۱۴٫۶ گیگابایت‌برثانیه دست پیدا کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد صرف‌نظر از نوع کارت گرافیک، زمان بارگذاری المان‌های بازی از پنج ثانیه به ۰٫۵ ثانیه کاهش یافت. با در نظر گرفتن نزدیک بودن نتایج بنچمارک هر کارت گرافیک، این محصولات تا حد زیادی عملکرد پایاپای از خود نشان دادند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات