اینتل گرافیک دسکتاپی A380 را با قیمت پایین‌تر از رقبا در بازار آمریکا عرضه کرد

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل اولین کارت گرافیک سری آرک را که ضعیف‌ترین مدل محسوب می‌شود در بازار آمریکا عرضه کرد. قیمت Arc A380 کمتر از رقبا است.
تبلیغات

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام پیش‌فروش کارت‌های گرافیک سری Intel Arc در بازار پر اهمیت آمریکا شروع شد. آن‌طور که دیجیتال ترندز می‌نویسد، مدل پایین‌رده‌ی این خانواده یعنی Arc A380 با قیمت بسیار پایین‌تر از مدل‌های هم‌سطح خود که توسط انویدیا و AMD عرضه می‌شوند، در وب‌سایت Newegg فهرست شده‌ است.

مدلی از گرافیک A380 که در بازار ایالات متحده برای پیش‌فروش دردسترس قرار گرفته مدل مرجع نیست، بلکه مدلی سفارشی است که توسط شرکت ازراک ساخته شده. پیش‌تر صرفاً مدل مرجع و مدل سفارشی Gunnir Arc A380 را دیده بودیم.

کارت گرافیک موردبحث اینتل در بازار با محصولاتی مثل GTX 1650 و Radeon RX 6400 رقابت خواهد کرد. ظاهراً ساکنین ایالات متحده هم‌اکنون می‌توانند گرافیک پایین‌رده‌ی تیم آبی را با قیمت ۱۴۰ دلار در Newegg پیش‌خرید کنند.

گرافیک Intel Arc A380 مجهز به یک فن است که برای کارت گرافیکی در این سطح، کافی به نظر می‌رسد. A380 دارای توان ۷۵ وات است و یک کانکتور هشت پین دارد. این کارت گرافیک مجهز به نسخه‌ی کامل تراشه‌ی ACM-G11 با هشت هسته‌ی Xe و ۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی با باس ۹۶ بیت است. استفاده از چهار درگاه نمایشگر نکته‌ی مثبتی است. از بین این درگاه‌ها سه مورد DisplayPort 2.0 و تنها یک مورد HDMI 2.0b است.

اینتل قبلاً گفته بود که قصد دارد گرافیک‌هایش را به شکل رقابتی قیمت‌گذاری کند و قیمت ۱۴۰ دلاری ASRock Challenger Arc A380 نشان می‌دهد تیم آبی به وعده‌اش عمل کرده است. اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهد مدل‌های قوی‌تر گرافیک‌های سری آرک یعنی A770 و A750 نیز قرار است قیمت پایین‌تری نسبت‌ به رقبا داشته باشند.

در Newegg کارت گرافیک GTX 1650 با قیمت حدوداً ۱۹۰ تا ۲۴۰ دلار قابل تهیه است و قیمت AMD Radeon RX 6400 به حدودا ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار می‌رسد. از طرفی قیمت کارت گرافیک RX 6500 حدودا ۱۹۰ تا ۲۴۰ دلار است. تمامی این گرافیک‌ها گران‌تر از Arc A380 هستند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد A380 عملکرد خوبی در پردازش محتوای گرافیکی ندارد. در همین حین تحلیلگران می‌گویند کسب‌و‌کار گرافیکی اینتل ۳٫۵ میلیارد دلار ضرر به بار آورده است و شاید تیم آبی این واحد تجاری را تعطیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات