تأیید شد: گرافیک Arc A770 اینتل ۱۶ گیگابایت حافظه دارد

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
اینتل رسماً تأیید کرده است که گرافیک پرچم‌دار Arc A770 به ۱۶ گیگابایت حافظه و گرافیک میان‌رده‌ی A750 نیز به ۸ گیگابایت حافظه مجهز خواهد بود.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر، اینتل مسابقه‌ی جالبی با محوریت پردازنده‌های گرافیکی Intel Xe-HPG برگزار کرد. در این مسابقه‌ی چند‌هفته‌ای، کاربران نکات مخفی موجود در پست‌های شبکه‌های اجتماعی اینتل را پیدا می‌کردند. تیم آبی نیز جوایز زیادی برای این مسابقه در نظر گرفت که شامل صدها گرافیک جدید سری Arc Alchemist بود. اینتل سرانجام پس از پایان مسابقه، مشخص کرده است که کدام مدل‌ از گرافیک‌های Arc Alchemist به برندگان اهدا می‌شود.

گرافیک Intel Arc A770 در داخل جعبه

در هفته‌ی گذشته، اینتل با یوتیوبرها و برخی از رسانه‌ها وارد همکاری شد تا مدل‌های Arc A770 و Arc A750 از گرافیک‌های دسکتاپی Arc Alchemist را به‌نمایش بگذارد. هنگام نمایش این گرافیک‌ها، جزئیات زیادی درباره‌ی آن‌ها اعلام نشد. اینتل اکنون تأیید کرده است که گرافیک Arc A770 از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده می‌کند که افشاگران نیز پیش‌تر به این موضوع اشاره کرده بودند. گرافیک Arc A750 هم به هشت گیگابایت حافظه مجهز است. به‌نظر می‌رسد در‌حال‌حاضر هیچ‌یک از گرافیک‌های سری آرک آلکمیست اینتل از ۱۲ گیگابایت حافظه استفاده نمی‌کنند.

ویدئوکاردز می‌نویسد اینتل به مشکلات ایجادشده در مسیر تولید گرافیک‌های Arc اشاره کرده و گفته است مشکلات رفع شده‌اند و به عرضه‌ی این گرافیک‌ها نزدیک‌تر شده‌ایم. بااین‌حال، هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی بین‌المللی سری Intel Arc اعلام نشده است.

اینتل می‌گوید تولید نمونه‌های آزمایشی Arc A750 به‌زودی آغاز می‌شود. به‌گفته‌ی اینتل، در آینده‌ای نه‌چندان دور پس از پایان مراحل آزمایشی، گرافیک‌های سری Arc برای رسانه‌های معتبر ارسال می‌شود.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند دو گرافیک Arc A770 و Arc A750 با قیمت ارزا‌ن‌تر از ۴۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شوند. تیم آبی گفته است که گرافیک پرچم‌دارش به‌ازای قیمتش عملکردی بسیار مطلوب ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی منتسب به گرافیک‌های دسکتاپی سری Arc Alchemist

-

Arc A770

Arc A750

Arc A580

Arc A380

Arc A310

تراشه‌ی گرافیکی

ACM-G10

ACM-G10

ACM-G10

ACM-G11

ACM-G11

تعداد هسته‌ی Xe

۳۲

۲۸

۱۶

۸

۴

تعداد هسته‌ی FP32

۴٬۰۹۶

۳٬۵۸۴

۲٬۰۴۸

۱٬۰۲۴

۵۱۲

فرکانس تراشه‌ی گرافیکی

۲٫۵ گیگاهرتز

؟

؟

؟

۲٫۰ گیگاهرتز

ظرفیت حافظه

۱۶ گیگابایت GDDR6

۸ گیگابایت GDDR6

۸ گیگابایت GDDR6

۶ گیگابایت GDDR6

۴ گیگابایت GDDR6

باس حافظه

۲۵۶ بیت

۲۵۶ بیت

۱۲۸ بیت

۹۶ بیت

۶۴ بیت

فرکانس حافظه

۱۵٫۵ گیگابیت‌برثانیه

؟

؟

۱۵٫۵ گیگابیت‌برثانیه

؟

توان

۲۲۵ وات

۲۲۵ وات

۱۷۵ وات

۷۵ وات

۷۵ وات

قیمت

۳۴۹ تا ۳۹۹ دلار

۲۷۹ تا ۳۴۹ دلار

۲۰۰ تا ۲۴۹ دلار

۱۲۹ تا ۱۳۹ دلار

تقریباً ۹۹ دلار

در ماه‌های آتی، اینتل بسیار پرمشغله خواهد بود. انتظار می‌رود افزون‌بر عرضه‌ی گسترده‌ی گرافیک‌های سری Arc، تیم آبی پردازنده‌های مرکزی سری نسل‌سیزدهمی را روانه‌ی بازار کند. گفته می‌شود این پردازنده‌ها ماه آینده در رویدادی آنلاین معرفی می‌شوند. در همین حین که اینتل مشغول آماده‌سازی Arc برای عرضه‌ در بازار است، انویدیا و AMD روی گرافیک‌های نسل جدید سری RTX 4000 و Radeon RX 7000 کار می‌کنند. این کارت‌ های گرافیک احتمالاً پاییز امسال از راه می‌رسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات