انویدیا سری کارت‌های گرافیک‌ ماینینگ خود را گسترش می‌دهد

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویری از CMP 100HX در فضای مجازی منتشر شده است که اطلاعات جدیدی از کارت گرافیک ماینینگ انویدیا دراختیار ما قرار می‌دهد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد انویدیا تصمیم گرفته است شتاب‌دهنده‌ی محاسباتی خود را برای تجارت استخراج کریپتو راه‌اندازی کند؛ زیرا عکس‌های جدیدی از آن در انجمن‌های PC_Shopping منتشر شده است. ظاهراً این قطعه از همان چیدمان PCB استفاده می‌کند که در Titan V دیده می‌شود. Titan V تنها مدل مصرف‌کننده‌ای بود که با GV100 GPU و خروجی‌های نمایش واقعی عرضه شد. کارت گرافیک مذکور که CMP 100HX نامیده‌ می‌شود، هیچ خروجی ندارد؛ اما همچنان کانکتورهای برق دوگانه ۸ پینی را ارائه می‌دهد.

به‌گزارش VideoCardz، این کارت طراحی منفعل (passive) دارد؛ یعنی برای استفاده در شاسی رایانه شخصی در نظر گرفته نشده است و باید در محیط سرور یا مجموعه‌ای از پردازنده‌های گرافیکی برای ریگ‌های استخراج قرار بگیرد. این کارت ماینینگ حتی کانکتور NV-Link دارد که احتمالاً در فرایند استخراج کاربردی ندارد. چیزی که در‌حال‌حاضر مشخص نیست، این است که آیا مدل ماینینگ همان پیکربندی حافظه TITAN را ارائه می‌دهد که از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی HBM2 برخوردار است یا خیر. انویدیا معمولاً اندازه‌ی حافظه را برای سری CMP کاهش می‌دهد.

تصویر منتشر شده از پشت کارت گرافیک CMP 100HX

درآمد سه‌ماهه‌ی ۲۰۲۱ انویدیا نشان داد تجارت CMP از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ در حال کاهش بوده است؛ بنابراین، این واقعیت که انویدیا در حال استفاده مجدد از GPUهای قدیمی خود برای سایر تجارت‌های حوزه کریپتو است، غافل‌گیرکننده به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات