اطلاعات تازه‌ای از پردازنده گرافیکی Arc A370M اینتل منتشر شد

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌ی گرافیکی Arc A370M اینتل بر‌ پایه‌ی معماری XeHPG تولید می‌شود و برای رقابت با ای‌ام‌دی و انویدیا از ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

اینتل سال گذشته سری جدید پردازنده‌‌های گرافیکی Arc Alchemist خود را با هدف رقابت با ای‌ام‌دی و انویدیا معرفی کرد. روز ۸ بهمن ۱۴۰۰ به گزارش Videocardz، نتایج عملکرد لپ‌تاپی مجهز به یکی از پردازنده‌های گرافیکی ارزان‌قیمت این نسل با نام Arc A370M در تست CrossMark وب‌سایت Bapco منتشر شد که اطلاعات خوبی از پردازنده‌‌های گرافیکی مقرون‌به‌صرفه‌ی Arc Alchemist اینتل به نمایش می‌گذارد.

تست CrossMark، تستی بین‌پلتفرمی است و از آن بیشتر برای سنجش عملکرد کلی سیستم استفاده می‌شود و نباید آن را با تستی برای قضاوت در ‌مورد پردازنده‌های گرافیکی اشتباه گرفت.

دستگاه تست‌شده، علاوه بر پردازنده‌ی گرافیکی Arc A370M به آخرین پردازنده‌ی نسل دوازدهم Core i7-12800H چهارده هسته‌ای و بیست رشته‌ای اینتل مجهز است و با توجه به عبارت Intel Corporation AlderLake-P DDR5 RVP در قسمت معرفی سیستم به نظر می‌رسد که این لپ‌تاپ، نمونه‌ای آزمایشی است که از حافظه‌ی DD5-4800 استفاده نمی‌کند.

پردازنده‌ی گرافیکی ARC A370 اینتل پیش‌ از این به تأیید ایسر قرار بود که در لپ‌تاپ Swift X این برند استفاده شود و تصادفاً در یکی از تست درایورهای خود اینتل نیز مشاهده شد، اما در آن زمان این اطلاعات هنوز منتشر نشده بود.

intel-dg2-memory-configurations

A370M پردازنده‌ی گرافیکی ارزان‌قیمتی است که از پردازنده‌ی DG2-128EU استفاده می‌کند و در مقایسه با A350M، از تمام قابلیت‌های پردازنده‌های گرافیکی بهره‌ می‌برد؛ این پردازنده‌ی گرافیکی به ۱۲۸ واحد اجرایی و ۴ گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعتی معادل ۱۴ گیگابایت‌بر‌ثانیه مجهز بوده و به گذرگاه حافظه‌ای ۶۴ بیتی متصل است.

با توجه به مشخصات این پردازنده‌ی گرافیکی، انتظار می‌رود A370M رقیبی قدرتمند برای Navi 24 ای‌ام‌دی و GA107 انویدیا باشد.

درحال‌حاضر می‌دانیم که اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های گرافیکی سری Arc Alchemist اینتل در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) به بازار عرضه می‌شوند، اما هنوز جزئیات بیشتری درباره‌ی این سری از پردازنده‌های گرافیکی اینتل در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات